Sökning: "active citizenship"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden active citizenship.

  1. 1. DIDAKTISKA PERSPEKTIV PÅ EN BILDUNG-ORIENTERAD BIOLOGIUNDERVISNING -en analys utifrån tysk bildningstradition med exempel från biologilärares praktik på folkhögskola

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Christina Degerstedt; [2024-03-26]
    Nyckelord :Biology teaching; didactic strategies; companion meanings; Bildung; dialogue; citizenship; democracy;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to show how a Bildung-oriented biology teaching could be designed, along with providing classroom examples of such teaching. In this study, the term Bildung, is defined based on the German Didaktik tradition as competences for self-determination, constructive participation in society, and solidarity. LÄS MER

  2. 2. Den regnbågsfärgade neutraliteten : En liberal mångkulturteoretisk utvärdering av den statliga värdegrunden och svenska myndigheters deltagande i Stockholm Pride

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Metin Erdinc; Sara Holmström; [2024]
    Nyckelord :Liberal multicultural theory; Political theory; Pride; LGBTQ rights; Government; Public administration; Rights; Swedish authorities; Ideological analysis; Liberal neutrality; Culture; Citizenship; Liberalism;

    Sammanfattning : This study aims to assess the Swedish national value framework (Svenska statliga värdegrunden) in light of liberal multicultural theory, with a particular focus on the perceived conflict between theoretical principles and actual political practices, exemplified by Swedish authorities' participation in Stockholm Pride. To achieve this, an ideological analysis applies three contemporary liberal multicultural theories to evaluate the alignment of the Swedish national value framework with these theories. LÄS MER

  3. 3. Local Nature Matters : A Story of How Empowerment from Tourism Contributes to Local Nature Stewardship in Rural Communities

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sarah Nieutin; [2023]
    Nyckelord :Place attachment; resident empowerment through tourism; nature stewardship; care for nature; resident attitudes towards nature stewardship; nature’s contribution to people framework; social exchange theory;

    Sammanfattning : This Master thesis examines the role of resident empowerment in rural nature tourism in shaping the relations between how residents engage with local places and local nature stewardship in Plouguerneau, France. Through a conceptual framework that includes the concepts of empowerment, place attachment, care for nature, and nature stewardship, the study models the effect of place attachment and care for nature on resident stewardship attitudes and how resident empowerment in tourism mediates this relationship. LÄS MER

  4. 4. The Representation of Perpetrators in the Netherlands : A Case Study of Dutch Memorial Museums about the Second World War

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Hugo Valentin-centrum

    Författare :Eva Britt van Es; [2023]
    Nyckelord :Holocaust; genocide; perpetrators; memory culture; The Netherlands;

    Sammanfattning : This thesis analyses the texts and audio-files of the exhibitions of the Dutch memorial museums about the Second World War to understand how perpetrators have been represented. In a social constructionist approach on cultural memory and heritage it can be argued that memorial museums are institutions which partake in the processes of cultural memory and heritage during which a reconstruction of the past is developed which can be connected to the values of the current society. LÄS MER

  5. 5. Demokratiuppdraget i samhällskunskapsundervisningen. : En studie av gymnasieelevers uppfattning om demokrati som begrepp och utförande.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Robin Karlsson; [2023]
    Nyckelord :demokrati; undervisning; elevperspektiv; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen har för avsikt redovisa en studie av elevers uppfattningar om begreppet demokrati. Studien genomfördes via en kvalitativ forskningsmetod med semistrukturerade intervjuer av fem elever i gymnasiets årskurs tre för att fånga upp demokratins uttryck i undervisningen i ämnet samhällskunskap utifrån ett elevperspektiv. LÄS MER