Sökning: "advanced skills teachers"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden advanced skills teachers.

  1. 11. Faktabokens roll i en digitaliserad skolvärld : Var söker elever information?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Liv Örneryd; [2017]
    Nyckelord :informationssökning; faktabok; skolbibliotek; elever; Carol C. Kuhlthau;

    Sammanfattning : The aim of this study is to ascertain where pupils in primaryschool search for information when they have a specific question to answer. I also question how they explain their choice, how they perceive the results of their search process and what perceptions librarian and teachers hold regarding students' informationretrieval. LÄS MER

  2. 12. Förstelärarjobbet "är ingen medalj för att man är färdigutvecklad" : Stödjande praktiker i förstelärares arbete med skolutveckling

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elisabet Malvebo; [2017]
    Nyckelord :school development; advanced skills teachers; support; supporting practices; sensemaking; skolutveckling; förstelärare; stöd; stödjande praktiker; samförstånd sensemaking;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att identifiera vilka typer av stöd som rektorer och förstelärare berättar om när de pratar om det uppdrag som förstelärare har. I studien har sex förstelärare och två rektorer på en gymnasieskola deltagit. LÄS MER

  3. 13. Att bråkas med bråk! : En kvalitativ studie i årskurs 3, som med hjälp av Diamantdiagnosens formativa bedömning ger inblick i elevers svårigheter med bråk.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jeanette Johansson; [2017]
    Nyckelord :Bråk som tal; formativ bedömning; Diamantdiagnos; variationsteori och taluppfattning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand the difficulties third grade students have with fractions. Previous research indicates that students have difficulties understanding fractions, and fractions as a number seem to be the most difficult, while fractions as part of whole seem less difficult. LÄS MER

  4. 14. The teachers' mathematics instruction for second language learners in elementary school

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Avin Midhat; [2015]
    Nyckelord :Andraspråkselevers matematikförståelse; Lärarnas arbetssätt; matematiska textuppgifter; språkförstå;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats är att närmare undersöka på vilka sätt lärare i grundskolan arbetar med andraspråkselever i matematik och deras språkförståelse samt vilka undervisningsformer de anser kan främja andraspråkselevers lärande. Syftet är också att undersöka vilken syn matematiklärare har på den sjunkande kunskapsnivån i matematik i grundskolan. LÄS MER

  5. 15. ”Education is for life, not just for school” : En jämförande studie om läs- och skrivutveckling i Gambia och Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Johanna Hellenberg; [2011]
    Nyckelord :Sweden; The Gambia; Literacy; Reading- and writing development; Governing documents; Illiterate.; Sverige; Gambia; Litteracitet; Läs- och skrivutveckling; Styrdokument; Analfabetism.;

    Sammanfattning : This report describes a comparative study about reading- and writing development in “A-towns school” in The Gambia and in “Villaskolan” in Sweden. The purpose of this study is to compare two teachers in Sweden with two teachers and two volunteers from the school in Gambia, with focus on their thoughts and methods on teaching reading and writing at each school and in their social context. LÄS MER