Sökning: "annonser man kvinna"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden annonser man kvinna.

  1. 1. Att skapa ett problem och sälja en lösning (To create a problem and sell a solution)

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Therese Thomasdotter; Johanna Rosberg; [2013]
    Nyckelord :Genus; Kön; Femininitet; Populärpress; ELLE; modemagasin; kvinnor; medier; damtidning; magasin; reklam; diskursanalys; mode; bildanalys;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och belysa de normer kring femininitet som modemagasinet ELLE förmedlar genom text och bild. Genom kritisk diskursanalys av text och semiotisk bildanalys av annonser ämnar vi belysa hur tidningen konstruerar kön ur ett genusperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Jag konsumerar, alltså finns jag - en granskning av hur genus och värdeföreställningar kommer till uttryck i reklamfilm.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Magdalena Stadler; [2011]
    Nyckelord :konsumtionssamhälle; mytologi; attityder; stereotyper; värdeföreställning; värderingar; kulturella normer; identitetsskapande; reklamfilm; konsumtion; könsroller; socialt medlemskap.; varugörande av jaget; Social Sciences;

    Sammanfattning : Konsumtion blir ett allt viktigare inslag i vår vardag. Konsumtion har gått från att vara något behovsbaserat, till ett index på popularitet, status och attraktivitet som människa. Det reklambranschen spelar på i sina annonser är våra drömmar, mål och uppfattningar om vad som är attraktivt. LÄS MER