Sökning: "argument för facebook"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden argument för facebook.

  1. 1. Energiskattenedsättningen för datorhallar i Sverige i ljuset av EU:s regler om statliga stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Pernilla Broström; [2023]
    Nyckelord :Energiskattenedsättning; datorhall; datacenter; colocation; konkurrens; statligt stöd; kommissionen; techjättar; multinationella bolag; Riksrevisionen; gruppundantagsförordningen; GBER; art. 44;

    Sammanfattning : År 2017 infördes en energiskattenedsättning som kraftigt reducerade elpriset för vissa datacenter som uppfyllde i lagen uppställda villkor. Ett av målen med nedsättningen var att Sverige skulle locka till sig multinationella företag som verkar inom datacenterbranschen. LÄS MER

  2. 2. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefine Vennberg; Matilda Steen; [2023]
    Nyckelord :Conspiracy theory; documentary; social crisis; disinformation; rhetoric; Konspirationsteori; dokumentär; samhällskriser; desinformation; retorik;

    Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER

  3. 3. Information Credibility: How Does Argument Strength Have An Impact

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Marcus Bernette; Hampus Sjöblom; [2022]
    Nyckelord :Information credibility; message credibility; argument strength; persuasive communication; social media; digitalisation; perceivance; Social Sciences;

    Sammanfattning : Determining whether the information read online is credible or not has become a crucial part of the process of consuming new information. With technology and the internet becoming all more advanced and developing continuously, the question regarding the influence of an argument’s strength on information credibility arose. LÄS MER

  4. 4. #KavlaNer : En kritisk diskursanalys av antivaccin-argument på Facebook

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lovisa Ewerman; Sara Lindström; [2021]
    Nyckelord :critical discourse analysis; anti-vaccine; vaccine hesitancy; ideology; postmodernism; cultural hegemony; conspiracy theories; Kavla Ner; postmodern medical paradigm; kritisk diskursanalys; antivaccin; vaccinmotstånd; ideologi; postmodernism; kulturell hegemoni; konspirationsteorier; Kavla Ner; postmoderna medicinska paradigmet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka antivaccin-diskurser på Facebooksidan Kavla Ner och jämföra dem med tre antivaccin-diskurser tidigare funna av Kata (2010). Tidigare forskning visar att antivaccin-grupper utnyttjar postmodernistiskt tänkande och att sociala medier är ett kraftfullt verktyg vad gäller åsiktsbildning om vaccin. LÄS MER

  5. 5. Does The Content Format Matter? : A study of how Social Media Micro-Influencers’ content format persuades the followers’ information processing route in the Engagement and Purchase Intention

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Chathushee Purnima Jayamila Horanage; Miia-Riikka Hautala; [2021]
    Nyckelord :Social media micro influencer; content format; persuasive messaging; engagement; purchase intention; Fashion beauty industry;

    Sammanfattning : The increased importance of social media influencers in marketing activities has been evident in recent years. The purpose of the thesis was to understand the cognitive processing of social media micro influencers’ content and the resultant behavioral outcome of follower engagement and purchase intention. LÄS MER