Sökning: "asymmetriskt förhållningssätt"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden asymmetriskt förhållningssätt.
1. “Ska vi skriva ut dem när de faktiskt återfaller i sin sjukdom?” : En kvalitativ intervjustudie om hur LARO arbetar med sidomissbruk
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur yrkesverksamma inom LARO arbetar vid förekomst av sidomissbruk, och hur behandlingen påverkas av förekommet sidomissbruk. Vidare undersöks hur det professionella handlingsutrymmet är utformat inom LARO. LÄS MER
2. ”Nä men de bråkar inte, de leker!” : En kvalitativ studie om pedagogers syn och förhållningssätt till barns bråklekar i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Bråklek är en lek som väcker känslor och funderingar, inte minst hos pedagoger i förskolan. Detta har vi själva fått uppleva under våra verksamma år i förskolan och vi har uppmärksammat att många pedagoger känner sig osäkra när det kommer till hanteringen av bråklekar. LÄS MER
3. Demokrati i skolan - utopi eller möjlighet? En studie av pedagogernas utvecklingsarbete på en förskoleavdelning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Denna studie ligger inom ramen för forskningsområde kring utbildning och lärande i vuxenlivet, läraryrkets praxislärande och utveckling. Syfte: Syftet med studien är att belysa och problematisera samt berätta hur lärare beskriver sin egen verksamhet i det dagliga samtalet, att upptäcka mönster i förändringsarbetet. LÄS MER
4. Att forma och att bli formad - Ett arbete om elevernas och pedagogernas möjligheter att påverka sin situation i klassrumsmiljön med avstamp i demokrati och dess olika styrfaktorer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att undersöka hur olika faktorer påverkar eleverna samt pedagogerna i klassrumsmiljön. Vi har valt att kalla dessa faktorer för styrfaktorer genom hela arbetet, då vi tror det är dessa som tillsammans skapar och påverkar klassrumsmiljön. LÄS MER