Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Gotiska verb på miþ- : mellan adverbialkongruens och applikativum

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Gordon Wolmar; [2019]
    Nyckelord :Gothic language; applicative; comitative; quasi-prefix; preverb;

    Sammanfattning : Applying basic linguistic theory, a grammatical analysis of Gothic verbs formed with the previously underdescribed quasi-prefix (or preverb) miþ- shows that it forms what could be called an atypical type of applicative, though in two cases it seems instead to mark verbal congruence to an adverbial. Of the possible meanings of the etymologically identical preposition miþ, the comitative seems most salient for the quasi-prefix. LÄS MER

  2. 2. Expressiv fonologisk förmåga hos barn i åldrarna 3;5 – 4;9 år som har konstaterade uttalssvårigheter : En icke-linjär fonologisk analys

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin

    Författare :Agnes Jern Isacsson; Linda Malmgren Johansson; [2017]
    Nyckelord :Phonology; preschool children; non-linear analysis; phonological difficulties; LINUS; PPC; WCM; Fonologi; förskolebarn; icke-linjär analys; fonologiska svårigheter; LINUS; PPC; WCM;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka expressiv fonologisk förmåga hos barn i åldrarna 3;5-4;9 år som följer en atypisk tal- och språkutveckling och jämföra den med en åldersmatchad kontrollgrupp.  Ytterligare ett syfte är att undersöka huruvida det föreligger ett samband mellan expressiv fonologisk förmåga och impressiv lexikal förmåga. LÄS MER

  3. 3. Fonologiskt arbetsminne hos döva barn med cochleaimplantat : Hur hör de, och hur gör de?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Karin Pettersson; [2017]
    Nyckelord :logopedi; cochleaimplantat; hörselnedsättning; nonordsrepetition; fonologiskt arbetsminne; semantiska strategier; fonologiska strategier; talspråksutveckling;

    Sammanfattning : Being born deaf, or with a moderate-severe hearing loss, means that linguistic and cognitive abilities might develop with an atypical pattern compared to children with normal hearing. With help from technical hearing devices like cochlear implants and/or hearing aids, combined with early intervention and support from caregivers and other people that interacts with the child, there is a good chance that the he or she will develop a well-functioning spoken language. LÄS MER

  4. 4. The PhonicStick : Can intense training with the PhonicStick affecvt phonological ability in children with an atypical language development?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Fanny Lundberg; Nicole Sidendal; [2015]
    Nyckelord :The PhonicStick; Phonological ability; atypical language development; The PhonicStick; Fonologisk förmåga; atypisk språkutveckling;

    Sammanfattning : The present study investigates if intense training with the PhonicStick, a speech generating joystick developed originally as a communication device, has an effect on phonological ability in children with an atypical language development. Previous studies connected to the PhonicStick and phonological ability has not shown any improvement of phonological awareness due to training with the device. LÄS MER

  5. 5. Språksvårigheter: en definitionsfråga : En diskursiv studie om förskolans förhållningssätt, värderingar och synsätt i förhållande till barn med språksvårigheter

    M1-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Nonna Nyman; Petra Roos; [2013]
    Nyckelord :Language Difficulties; Discourse Analysis; Typical Language Development; Språksvårigheter; Diskursanalys; Typisk språkutveckling;

    Sammanfattning : After having worked within the preschool and it’s system for a number of years, we have often reflected over the fact that many educators tend to look at children with language difficulties in several different ways, and many of them being conflicting. Something that might contribute to this problem is the fact that the term itself, language difficulties, is defined differently between individuals, who in turn affects the way educators and preschools deal with the problem. LÄS MER