Sökning: "bank marknadsandelar"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden bank marknadsandelar.
11. Vi ska ju inte provocera dem om de inte provocerar oss : en studie i bankpersonals hantering av missnöjda kunder
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagsläget är en stor del av de svenska bankkunderna missnöjda med sin nuvarande bank, men väljer ändå inte att byta. Samtidigt har bankmarknaden genomgått förändringar den senaste tiden, vilka bland annat innebär att det är lättare att byta bank och att konkurrensen bland bankerna hårdnat till följd av fler aktörer på marknaden. LÄS MER
12. Miljöhänseende vid kreditgivning : en fallstudie av Swedbank
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Background: Last year (2006) has been a year when the environmental issues figured more often in the media, and the environmental awareness among common people increased. Environmental climate reports have lately been on the headline all over the world. LÄS MER
13. Storbankernas överlevnad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna studie handlar om storbankernas interna värdeskapande processer med de anställda för att kunna skapa lojala kunder. Fokus ligger på just den interna marknadsföringen då denna måste vara effektiv för att den externa marknadsföringen ska bli framgångsrik. LÄS MER
14. Studenters förhållningssätt till valet av framtida bank
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Since the middle of the 1980´s the Swedish bank market has experienced a change concerning structure and pressure of competition. Before the year 1985, the market was characterized as a market with few operators but have changed to a market with many operators and seen as one of the most intense in Europe where the four major banks; Nordea, Handelsbanken, SEB and Föreningssparbanken together have a strong position. LÄS MER
15. Bankbranschen – Den nya konkurrenssituationen utifrån bransch- och kundperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att, utifrån ett branschperspektiv och ett kundperspektiv, finna orsaker till varför de traditionella bankerna lyckas behålla sin dominerande ställning trots konkurrensen från uppstickarbankerna. Vi ämnar även visa vilka kundtyper som tjänar mest på ett aktivt val av bank. LÄS MER