Sökning: "behov av en produkt"
Visar resultat 21 - 25 av 604 uppsatser innehållade orden behov av en produkt.
21. Konceptutveckling av brödrost och toastjärn
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Detta examensarbete presenterar en nydanande lösning på ett ofta förbisett problem i vår vardag, nämligen bristen på en maskin som inte bara rostar bröd, utan också tillagar toast på ett effektivt och praktiskt sätt. Genom att utforska marknaden och identifiera detta gap i marknaden har det utvecklats en multifunktionell maskin som möter detta behov. LÄS MER
22. Utveckling av exo-skelett till skogshuggare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutvecklingSammanfattning : Denna rapport omfattar ett examensarbete skriven för Husqvarna AB av Hugo Klippfors och Olle Frank. Arbetet ägde rum under vårterminen 2023 på Jönköpings Tekniska Högskola. Examensarbetet är den avslutande delen på skribenternas högskoleingenjörsutbildning inom maskinteknik med inriktning produktutveckling och design. LÄS MER
23. Utveckling av en justerbar cykelbarnstol för barn mellan 5 och 9 år
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Arbetet handlar om utveckling av dagens cykelbarnstolar där det insåg bristande på komfort och anpassningsförmåga för barn mellan 5 och 9 år. Målet med detta arbete var att utveckla en cykelbarnstol som tar hänsyn till barnets motoriska förmåga vid denna ålder och erbjuder förbättrad komfort. LÄS MER
24. Designing a Cost Effective Encoder for High Performance Doors
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automationSammanfattning : Målet med detta arbete var att utveckla en prototyp av en kostnadseffektiv pulsgivare till motorerna för ASSA ABLOYs snabbrullduksportar. Pulsgivaren ger återkoppling till de automatiska dörrarnas kontrollsystem och ska göra detta på ett tillförlitligt sätt samtidigt som de ska vara mer kostnadseffektiva än de nuvarande lösningarna som används på ASSA ABLOY. LÄS MER
25. Hur påverkar min personlighet mitt returbeteende? : En kvantitativ studie om femfaktorteorin, opportunistiska och legitima returbeteenden
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De senaste åren har den digitala utvecklingen lett till stor utveckling inom konsumenters köpbeteenden online. I takt med att det uppkommit fler aktörer på marknaden har e-handelsföretag konkurrerat inom pris, fraktalternativ och andra kostnader för att underlätta köpupplevelsen för kunder. LÄS MER