Sökning: "behov av en produkt"

Visar resultat 16 - 20 av 604 uppsatser innehållade orden behov av en produkt.

  1. 16. Överleva underground : en kvalitativ analys av självständiga musiker i det moderna medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Jakob Holst; Pontus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Artist; underground; fandoms; parasociala relationer; kulturellt kapital; relational labor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker underground-musiker i Sverige och vad som krävs av dem för att nå ut med sin kreativa produkt och engagera sin publik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra självständiga underground-artister i olika stadier i sina karriärer är syftet att belysa mediala aspekter av deras vardagliga arbete. LÄS MER

  2. 17. “..så mycket hormoner och ensamma kvällar och så många faktorer som ligger bakom” : Ungdomars röster omUngdomskriminaliteti ett diskurspsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jawad Zabihullah; Caroline Cercio Lidström; [2023]
    Nyckelord :Attityder; Diskurser; Förebyggande; Subjektspositioner; Särlagstiftning; Ungdomskriminalitet;

    Sammanfattning : Denna studie om ungdomskriminalitet har ett socialkonstruktivistiskt angreppssätt och utgår från diskursteori. Metoden som har använts i undersökningen är fokusgruppsintervjuer. Totalt nio ungdomars röster representerar materialet som har analyserats i ett diskurspsykologiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 18. Encouraging Recycling in Co-living : A Redesigning of Sorting Bins

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eugene Chan; Avinash Kumar Karuppasamy; [2023]
    Nyckelord :Co-living; Student Household; Sustainable Behavior; Collective Responsibility; Individualistic Responsibility; User Experience; Nudging; Product Service System; Sorting Bins; Waste Management; Recycling; Sorting; Co-living; Studentbostad; Studentbostäder; Hållbart beteende; Kollektivt ansvar; Individualistiskt ansvar; Användarupplevelse; Puffning; Produktservicesystem; Sorteringskärl; Avfallshantering; Återvinning; Källsortering;

    Sammanfattning : There is an inefficiency of waste management in co-living spaces for students, emphasizing the importance of proper waste sorting. A multifaceted research methodology was initiated with a literature review to understand existing waste management solutions and how they work as a system, followed by attribute studies pivotal for co-living spaces. LÄS MER

  4. 19. Tillsyn av kemiska produkter i detaljhandeln: Kontroll av barnskyddande förslutning och kännbar varningsmärkning på kemiska produkter i Burlövs kommun

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Melisa Dracic; [2023]
    Nyckelord :Kemiska produkter; Barnskyddande förslutning; Kännbar varningsmärkning; Tillsyn; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Each year children and adults are injured in accidents caused by chemicals, usually due to incorrect use of the products. Studies have shown that children are more sensitive to chemical products and injuries that occur during childhood could cause lifelong consequences. LÄS MER

  5. 20. Strategier för att skapa upplevelsevärden : en studie av hotellnäringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lina Melander; Elin Larsson Kalla; [2023]
    Nyckelord :upplevelseekonomi; upplevelsevärde; hotellnäringen; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap.;

    Sammanfattning : Grundläggande behov är idag i högre grad tillgodosedda vilket resulterat i att kraven hos konsumenter förändrats till att behöva mer för att bli nöjda, detta kopplat till översta trappsteget i Maslows behovstrappa- självförverkligande. Som en följd av det förändrade behovet har vi stött påbegreppet upplevelseekonomi, vilket först myntades i slutet av 1900-talet, och ses som ett ytterligare värdeerbjudande till konsumenten utöver produkt, tjänst och service. LÄS MER