Sökning: "behov av en produkt"
Visar resultat 11 - 15 av 604 uppsatser innehållade orden behov av en produkt.
11. Food Order Web Application Using React
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Människan-datorinteraktion (HCI) är ett studieområde som fokuserar på design av datorteknik, särskilt interaktionen mellan människor (användarna) och datorer. Detta projekt beskriver utveckling av en webbapplikation (React) för kunder att göra sina onlineköp. LÄS MER
12. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER
13. Personalisering med virkning : Emotionellt hållbara produkter genom prosumtion ochanvändarcentrerade metoder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studien undersöker hur man med virkningen kan göra det möjligt för användaren att agera somprosument, samtidigt som de kan personalisera en produkt som bidrar till emotionell hållbarhet.Anledningen var för att öka det emotionella värdet i produkten vilket leder till en längre livscykel. LÄS MER
14. Vätgasdrivet Elverk
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : År 2015 antog FN Agenda 2030 och fastställde 17 globala mål för hållbar utveckling. Ett av målen, mål 7, syftar till att främja hållbar energi för alla. Portabla elverk är viktiga energikällor när det inte är möjligt att ansluta till marknätet eller vid strömavbrott. LÄS MER
15. En inbjudan från kvinna till kvinna : En designforskning för ökad involvering av kvinnor inom kampsport
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studien är ett examensarbete som undersöker frågeställningen: hur vi med hjälp av produktdesign kan bjuda in fler kvinnor till kampsport? Studien undersöks utifrån designteorien användarcentrerad design och inslag av metoder från co-design. Det teoretiska ramverket undersöker designteori i samband med normer, genus och kampsport samt relaterade studier om kvinnor och kampsport. LÄS MER