Sökning: "behov digitala verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 408 uppsatser innehållade orden behov digitala verktyg.

  1. 1. Digitala Verktyg i Byggbranschen: Utforska Behov och Utnyttja Möjligheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adela Bennich; Buster Bengtsson; [2024-02-13]
    Nyckelord :Behov; tekniska möjligheter; affordance; byggbranschen; digitala verktyg; digital arbetsfördelning; digital dokumenthantering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. En litteraturstudie om digitala verktyg i läs- och skrivundervisning : Hjälpmedel eller stjälpmedel?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Linnéa Andersson; Emelie Lilja; Amelie Oldenburg; [2024]
    Nyckelord :Digital tools aids mediums; literacy; digital competence; dedication and firstlanguage education.; Digitala verktyg; läs- och skrivinlärning; digital kompetens; engagemang ochsvenskundervisning.;

    Sammanfattning : Det svenska samhället går åt ett allt mer digitaliserat håll. På grund av det ställs skolan införutmaningar kring användandet av digitala verktyg i undervisningen. En het debatt har blossatupp kring huruvida de digitala verktygen är gynnsamma för elevers läs- och skrivinlärning. LÄS MER

  3. 3. Lärares perspektiv på skrivinlärning i årskurs F–3 : Perspektiv på hur elevers skrivinlärning främjas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Göz; Celine Ercan; [2024]
    Nyckelord :Skrivinlärning; sociokulturellt perspektiv; kognitivt perspektiv; skriva för hand; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur ett urval av sex F–3 lärare arbetar med elevers skrivinlärning. I den här studien intervjuas sex F–3 lärare om hur de arbetar med elevers skrivinlärning. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan på elevers litteracitet i årskurs F-6 : en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Peter Mossberg; Alma Gotemark; [2024]
    Nyckelord :Litteracitet; läs-och skrivutveckling; digitalisering; ny litteracitet; multimodalitet;

    Sammanfattning : Förmågan att läsa och skriva, även kallat litteracitet, har under de senaste decennierna reformerats som följd av digitaliseringens snabba förändring av samhället och därmed även skolan.   Syftet med denna kunskapsöversikt är att ta reda på vad som kännetecknar forskning kring hur digitaliseringen påverkar litteraciteten hos elever i årskurs F-6, samt vilka innebörder forskare lägger i den nya litteraciteten som ständigt utvecklas. LÄS MER

  5. 5. Laddinfrastruktur som verktyg : En studie om jämlikhetsfrågor i samband med utbyggnaden av laddinfrastruktur

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Oliver Pettersson; [2024]
    Nyckelord :elbil; laddinfrastruktur; jämlikhet; kommun; planering;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i samhällsgeografi med inriktning på planering undersöker hur samhällsplanerare arbetar med att främja elbilar genom att bygga laddinfrastruktur. Uppsatsen lägger vikt vid samhällsvetenskapliga frågor snarare än tekniska i omställningen mot ett samhälle med fossilfria personbilar. LÄS MER