Sökning: "behov digitala verktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 408 uppsatser innehållade orden behov digitala verktyg.
1. Digitala Verktyg i Byggbranschen: Utforska Behov och Utnyttja Möjligheter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. En litteraturstudie om digitala verktyg i läs- och skrivundervisning : Hjälpmedel eller stjälpmedel?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Det svenska samhället går åt ett allt mer digitaliserat håll. På grund av det ställs skolan införutmaningar kring användandet av digitala verktyg i undervisningen. En het debatt har blossatupp kring huruvida de digitala verktygen är gynnsamma för elevers läs- och skrivinlärning. LÄS MER
3. Lärares perspektiv på skrivinlärning i årskurs F–3 : Perspektiv på hur elevers skrivinlärning främjas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur ett urval av sex F–3 lärare arbetar med elevers skrivinlärning. I den här studien intervjuas sex F–3 lärare om hur de arbetar med elevers skrivinlärning. LÄS MER
4. Digitaliseringens påverkan på elevers litteracitet i årskurs F-6 : en kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Förmågan att läsa och skriva, även kallat litteracitet, har under de senaste decennierna reformerats som följd av digitaliseringens snabba förändring av samhället och därmed även skolan. Syftet med denna kunskapsöversikt är att ta reda på vad som kännetecknar forskning kring hur digitaliseringen påverkar litteraciteten hos elever i årskurs F-6, samt vilka innebörder forskare lägger i den nya litteraciteten som ständigt utvecklas. LÄS MER
5. Laddinfrastruktur som verktyg : En studie om jämlikhetsfrågor i samband med utbyggnaden av laddinfrastruktur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Denna kandidatuppsats i samhällsgeografi med inriktning på planering undersöker hur samhällsplanerare arbetar med att främja elbilar genom att bygga laddinfrastruktur. Uppsatsen lägger vikt vid samhällsvetenskapliga frågor snarare än tekniska i omställningen mot ett samhälle med fossilfria personbilar. LÄS MER