Sökning: "belöningssystem inom tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden belöningssystem inom tjänsteföretag.

  1. 1. Nyckeln till motivation : En flerfallsstudie om vad som motiverar säljare inom tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oscar Bergenholtz; Alexander Ellow; Albin Setterstig; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Nyckeln till motivation - En flerfallsstudie om vad som motiverar säljare inom tjänstesektorn Bakgrund och Problem: Ekonomistyrning används för att kontrollera individer i organisationer och få dem att arbeta mot gemensamma mål. Vi har undersökt hur belöningssystem i tjänsteföretag bidrar till att öka säljarnas motivation att jobba i företagets intresse. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystem i tjänsteföretag –En fallstudie av Skistar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Kylbrink; Oskar Cedergårdh; [2015-08-18]
    Nyckelord :Motivation; belöning; Stewardshipteori; Principal-agentteori; belöningssystem; ;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: I ett tjänsteföretag är de anställda en av företagets viktigaste resurser. Hur dessa styrs och motiveras till att arbeta mot företagets mål är av yttersta vikt. Av den anledningen har styrverktyget belöningssystem undersökts. LÄS MER

  3. 3. Belöningssystem i globala företag: Styrt från ovan? En studie av svenska multinationella företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Berggren; Chin Yee Tran; [2014-06-10]
    Nyckelord :Belöningssystem; multinationella företag; kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Globaliseringen har gett upphov till en hårdare konkurrens mellan företag, vilket har lett många företag till att driva delar av sin verksamhet utomlands. I samband med flytt av verksamheten kommer även en del utmaningar, bland annat har individer från olika länder har olika behov. LÄS MER

  4. 4. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jenny Thyrwind; Linda Davidsson; [2013]
    Nyckelord :Internal marketing; Motivation; Communication; Retention and Customer loyalty; Intern marknadsföring; Motivation; Kommunikation; Retention och Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER

  5. 5. Belöningssystem i professionella tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Nordström; Martin Sjögren; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; icke monetära ersättningar.; Monetära ersättningar; Kunskapsföretag; Belöningssystem; Professionella tjänsteföretag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur belöningssystem är utformade inom professionella tjänsteföretag, såväl inom som mellan olika delbranscher, samt diskutera några väsentliga utgångspunkter för hur ett belöningssystem bör utformas. Metod: Multipel fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt med fokus på empiri och genomförande av personliga intervjuer samt telefonintervjuer med aktuella personer inom de olika delbranscherna. LÄS MER