Sökning: "beteende marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 193 uppsatser innehållade orden beteende marknadsföring.

  1. 6. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring riktad till barn : Utredning av marknadsföringslagen och radio- och TV-lagen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Emelie Berggren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Axel Rydahl Hansson; Theodor Ottosson; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Affektion; Beteende; Kognition; Erfarenhet; Engagemang; Trovärdighet; Sociala medier;

    Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER

  4. 9. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  5. 10. Beteenden kopplade till arbetsmoral och dess konsekvenser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Elsa Huhta; Makda Berhane; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetsmoral omfattas av sociala normer och sammanhang samt engagemang, attityd, värderingar och en etisk plikt för att arbeta. Studiens syfte var att undersöka beteenden som kunde kopplas till arbetsmoral samt vilka konsekvenser dessa beteenden kunde medföra. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med 12 deltagare i åldern 23–29 år. LÄS MER