Sökning: "bild tusen ord"

Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade orden bild tusen ord.

  1. 6. Säger en arkivbild också mer än tusen ord? : – En kvantitativ innehållsanalys om användandet av arkivbilder inom lokaljournalistiken

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Stolt Hansson; Gabriella Johansson; [2021]
    Nyckelord :Arkivbild; bildbyrå; lokaljournalistik; pressreleasebild; Gatekeeping theory;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Bildjournalisterna har minskat samtidigt som bilderna ökar inom den svenska tidningsjournalistiken. I enlighet med chefer på nyhetsredaktioner anser texten i en artikel vara viktigare än bilden, samtidigt föredras en bild från en bildjournalist framför en bild från internet. LÄS MER

  2. 7. ”En bild säger mer än tusen ord” - Föräldrars uppfattning av bildstöd vid vanligt förekommande procedurer : En enkätstudie inom barnsjukvården

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Författare :Anna Carlström; Mia Schilström; [2021]
    Nyckelord :Children; Picture Support; Procedure Preparation; Parents; Information; Barn; Bildstöd; Procedurförberedelse; Föräldrar; Information;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barnperspektiv och barns perspektiv är grundläggande för ett barncentrerat förhållningssätt där barnet respekteras och tillåts vara delaktig. Vården ska utformas och genomföras i samråd med barnet och föräldrarna vilket ställer krav på vårdpersonalen att ge individanpassad information utifrån barnets förutsättningar. LÄS MER

  3. 8. En bild säger mer än tusen ord : en kvalitativ studie angående bedömning av multimodala texter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Frida Mårtensson; Dennis Persson; [2021]
    Nyckelord :Multimodalitet; bedömning; multilitteracitet;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att synliggöra lärares uppfattningar om multimodalitet samt bedömning med utgångspunkt i styrdokumentet Nya språket lyfter! (2020). Studien vilar på en socialsemiotisk och multimodal teoribildning. LÄS MER

  4. 9. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  5. 10. "En bild säger mer än tusen ord?" : En kvantitativ studie om sambandet mellan ungas grad av självkänsla och användande av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Camilla Lundin; Ronja Björkman; [2021]
    Nyckelord :Adolescents; Community; Identity; Self-esteem; Social media; Ungdomar; Gemenskap; Identitet; Självkänsla; Sociala medier;

    Sammanfattning : The aim of this study is to look into if there is a conjunction between adolescents’ self-esteem and their usage of social media. The framing of questions of this study is How do adolescents describe their social media use, How do adolescents describe their self-esteem and Is there any connections between adolescents’ grade of self-esteem and their social media use. LÄS MER