Sökning: "bra redovisning presentation"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden bra redovisning presentation.

  1. 11. Prospekteringsbranschen : Värderings- och redovisningsproblematik

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Anna Göransdotter; Mattias Jedhamre; [2006]
    Nyckelord :Ekonomi; Värdering; Redovisning;

    Sammanfattning : Aktier i prospekterings- och gruvbolag har under senare år ökat i omsättning. Att investera i prospekteringsbolag är ofta riskfyllt och investerarnas möjlighet att bilda sig en uppfattning om förtaget är värt att investera i består av den finansiella information som företaget ger ut. LÄS MER

  2. 12. Inspiration till att utveckla och förbättra kvaliteten på kommunala årsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Marianne Unborg; Anna Olsson Kalmering; [2006]
    Nyckelord :municipal annual report; target group; qualitative criterions; hermeneutic; kommunal årsredovisning; målgrupp; kvalitativa kriterier; hermeneutik;

    Sammanfattning : Sammandrag Under vintern 2005 fick vi en förfrågan om vi ville åta oss uppdraget att förbättra Ovanåkers kommuns årsredovisning, eventuellt göra en mall. Detta tyckte vi var ett bra ämne för en C-uppsats. LÄS MER

  3. 13. Positionering : en begreppsstudie och en metodprövning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Katarina Hast-Ekström; [2001]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Undersökningen avser att svara på följande frågeställningar med avseende på det studerade företaget: 1) Vilken position önskar företaget uppnå i förhållande till konkurrenterna? 2) Hur ser ledningen och de anställda på det egna företagets position i förhållande till konkurrenterna? 3) Vilken är företagets position idag, i förhållande till konkurrenterna? 4) Vad gör företaget för att förflytta sig till önskad position - d v s vilka kommunikationsstrategier använder man sig av? Syfte: Det primära syftet är dels att göra en tillämpning av de teoretiska begreppen position/positionering, brand/branding, identitet, profil/profilering och image, dels att prova en metod att fastställa positionen hos ett litet forsknings- och utvecklingsföretag. Studien: Studien inleds med en redovisning av utförda litteraturstudier av de begrepp som nämns ovan. LÄS MER