Sökning: "Repetition Process"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Repetition Process.
1. Modal auxiliaries in English and Swedish A contrastive study of English can/could, may/might, and Swedish kunna and få
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : The results suggest that English can and could, when expressing dynamic modality, are mainly translated as respectively kan and kunde. When omitted in the translation, the main verb with which they co occur is often a verb of perception, such as see, or a private verb involving a thought process, like understand or remember. LÄS MER
2. Drop Dead Gorg(on)eous : A Multimodal Discourse Analysis of the Contemporary Medusa Tattoo
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis investigates the phenomenon of the contemporary ‘Medusa tattoo’ that gained traction on the social media platform TikTok in 2019 as a symbol of sexual assault survival, and which has since come to function as an instrument for digital feminist activism. The study aspires to provide a new, previously unexplored link to the long chain of academic research on the figure of Medusa by looking at the emergence, function, and potential of the Medusa tattoo. LÄS MER
3. SEXUAL HARASSMENT IN THE WORKPLACE; A CASE OF PUBLIC SECTOR AT ILALA MUNICIPAL COUNCIL, TANZANIA
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Over the past few years, sexual harassment has received major attention as a social issue. One notable setting where this type of behavior frequently occurs is the workplace, where there are innumerable instances of individuals who have been taken advantage of by coworkers. LÄS MER
4. Manuellt och intellektuellt arbete
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Nyttan med skolämnet slöjd är ifrågasatt från olika håll i samhället. Undersökningar visar att slöjden upplevs som ett rent praktiskt ämne och de kunskaper eleverna får med sig beskrivs som förlegade. Kursplaner uttrycker att arbetet i slöjd ska vara en förening av manuellt och intellektuellt arbete. LÄS MER
5. "Kan det vara rimligt? Kan det stämma?" : En kvalitativ studie om hur mellanstadielärare arbetar med att utveckla elevers kritiska tänkande vid NO-undervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Tidigare forskning visar att om lärare utformar NO-lektioner med inslag av kritiskt tänkande, skapar elever ett större positivt intresse till undervisningen och attityderna förändras till dess innehåll. Syftet med studien är att ta reda på hur NO-lärare arbetar med att utveckla elevers kritiska tänkande samt om de kan använda färdigt material. LÄS MER