Sökning: "bullying Sweden"

Visar resultat 21 - 25 av 86 uppsatser innehållade orden bullying Sweden.

  1. 21. Fictional Texts in the EFL Classroom in Swedish Compulsory and Upper Secondary Schools : A Qualitative Study of Teachers’ Strategies and Experiences of Teaching and Selecting Fictional Texts to EFL Students in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Donjeta Osmani; [2020]
    Nyckelord :teaching fiction; fictional texts; fiction; reading; English students; EFL classroom; EFL teachers;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the approaches to teaching fictional texts that are exercised by English teachers with the intention of gaining an insight to the purpose of fictional texts in the Swedish EFL classroom. The levels in focus are the lower and upper secondary schools. LÄS MER

  2. 22. Gymnasieelevers åsikter om antimobbningsstrategier : x

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :meici kassem; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bullying is a serious problem affecting millions of people worldwide. In a report from the Public Health Authority, 6-15 percent of students from compulsory school and upper secondary school in Sweden stated that they are constantly subjected to bullying. The incidence of bullying among students is expected to increase. LÄS MER

  3. 23. En gång mobbad, alltid missnöjd? : En studie om det socio-emotionella stödets inverkan på livstillfredssställelsen bland skolungdomar som är utsatta för mobbning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbete

    Författare :Emma Doktár; Alida Magnusson; [2019]
    Nyckelord :bullying victimization; life satisfaction; adolescents; socio-emotional support; Health Behaviour in School-aged Children; utsatthet för mobbning; livstillfredsställelse; skolungdomar; socio-emotionellt stöd; Health Behaviour in School-aged Children;

    Sammanfattning : Bullying is a serious social problem that has increased among Swedish adolescents. Bullying victimization has a negative impact on adolescents life satisfaction and it’s therefore important to gain knowledge about factors that can have a positive impact on this relationship. LÄS MER

  4. 24. Lågstadiebarns användning av sociala medier : En intervjustudie om skolsköterskors erfarenheter

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Nilsson; Sandra Ysing; [2019]
    Nyckelord :Primary school children; school nurse; social media; qualitative content analysis; Kvalitativ innehållsanalys; lågstadiebarn; skolsköterska; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Enligt tidigare forskning utgör sociala medier en hälsopåverkan på äldre barn och ungdomar utifrån bland annat nedsatt välbefinnande, låg självkänsla, beroende och internetmobbning. Det saknas i nuläget forskning kring om lågstadiebarn använder sociala medier och vilka negativa och positiva aspekter som i sådana fall finns med användningen. LÄS MER

  5. 25. Nasty Peers and Smart Sceptics: The cognitive effects of low-quality discussions in comments sections on social media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Olivia Backsell; Ellen Wallin; [2018]
    Nyckelord :social media; comments section; low-quality online discussions; priming; cognitive ability;

    Sammanfattning : In the social media world of fake news, filter bubbles, and online bullying, people have a hard time navigating through, and keeping an objective distance to, what is right and wrong. So far, only a few researchers have examined the effects of social media on users' thinking, showing that people adapt to antisocial behaviour or poor writing in comments sections. LÄS MER