Sökning: "c uppsats sv"
Visar resultat 1 - 5 av 238 uppsatser innehållade orden c uppsats sv.
1. Omgiven av en oändlig ocean : En intertextuell analys av Robinson Crusoe och Mr Foe
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom en intertextuell analys identifiera vilka kopplingar som finns mellan Robinson Crusoe och Mr Foe och hur man skulle kunna använda verken i en undervisningskontext utifrån Edward W. Saïds teori om orientalism och intertextuellt perspektiv. Analysen utgår från Edward W. LÄS MER
2. Omgiven av en oändlig ocean : En intertextuell analys av Robinson Crusoe och Mr Foe
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom en intertextuell analys identifiera vilka kopplingar som finns mellan Robinson Crusoe och Mr Foe och hur man skulle kunna använda verken i en undervisningskontext utifrån Edward W. Saïds teori om orientalism och intertextuellt perspektiv. Analysen utgår från Edward W. LÄS MER
3. Revisorns självförtroende vid förhandling : en undersökning av olika faktorer med ett möjligt samband
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract [sv] Titel: Revisorns självförtroende vid förhandling Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Henrik Alvin Rydén. Handledare: Jan Svanberg. LÄS MER
4. Återkoppling - En undersökning om återkopplingens roll i utbildningen för gymnasielärare i svenska och engelska
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Flertalet språkforskare, utomlands liksom i Sverige, förespråkar en allsidig återkoppling till eleven och dennesinsats, samt ett pågående arbete med återkopplingen för att stärka lärandeprocessen. I en tid då formativbedömning är på stark frammarsch tycks återkoppling vara än mer aktuell, särskilt i förening med detsociokulturella läroperspektivet som åberopar en kommunikativ ansats i undervisningen. LÄS MER
5. Varför utomhuspedagogik?
C-uppsats,Sammanfattning : Vårt syfte var att ta reda på vad och hur barn lär genom utomhuspedagogik, men också pedagogens del i barnslärande. Vi ville se vad detta kunde bidra med i vårt framtida yrke som pedagoger. LÄS MER