Sökning: "c- lärarutbildning bild"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden c- lärarutbildning bild.
1. Utveckla förmågor hos elever i gymnasiesärskolan : Utökade möjligheter till arbete, valmöjligheter och friheter
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Förmågor är något vi alla människor föds med och utvecklar under hela vårt liv. I gymnasiesärskolans läroplan (2013b) dokumenteras förmågor att utveckla under elevens skolgång bl.a. förmågor viktiga för framtida vuxenliv/arbetsliv. LÄS MER
2. VARFÖR BYTER INTE DU OM? : Elevers förklaringar till att de inte byter om och deras lärares syn på fenomenetExamensarbete lärarprogrammet
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : I vår studie har vi haft för avsikt att i första hand undersöka omklädningsrummets påverkan påelevers deltagande i idrottsundervisningen. I en nationell utvärdering gjord på begäran avSkolverket uppgav 56 % av föräldrarna att idrott och hälsa är ett av de fem viktigaste ämnenai skolan. LÄS MER
3. Röstvård i lärarutbildningen vid Göteborgs universitet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Varje dag använder vi vår röst i olika situationer, främst som ett sätt att kommunicera medandra. Till skillnad från många andra yrkesgrupper använder lärare inte rösten enbart somkommunikationsmedel. För både lärare och elever är rösten ett oumbärligt redskap somanvänds varje dag. LÄS MER
4. Kalla fötter en kvalitativ studie kring hur pedagoger aktivt arbetar med läs- och skrivinlärning
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Inledning och syfteVårt arbete handlar om läs- och skrivinlärning och dess utveckling både inom yrkesverksamhet och inomlärarutbildning. I inledningen presenteras vårt intresse för ämnet och varför vi valt att undersöka detta. LÄS MER
5. Drogprevention - i grundskolans senare år
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SammanfattningSyftet med detta examensarbete är att ge en övergripande bild av fysiologiska mekanismers funktion underpåverkan av substanserna cannabis, amfetamin och GHB med hjälp av en litteraturstudie. Arbetet ämnar vidareifrågasätta om de kunskapsresultat som följer av en dylik undersökning behövs i skolans drogförebyggandeverksamhet. LÄS MER