Sökning: "c- marknadsföring undersökning"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden c- marknadsföring undersökning.

  1. 6. Pensionssparande bland unga vuxna - en undersökning av sambandet mellan finansiell kunskap och sparande för framtiden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kristin Engelmark; Lucy Werdi; [2016]
    Nyckelord :Financial decision making; pension savings; financial literacy; attitude shifts; presentation format within strategic communication;

    Sammanfattning : The Swedish pension system is facing a demographic challenge and reduced pension savings. This generates implications on future retirees. This paper examines possible explanations to why young adults in Sweden are saving less for retirement. LÄS MER

  2. 7. Personlig_Bankman - En kvantitativ undersökning om bankers kommunikation på Twitter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martin Gustavsson Dahl; Leon Burling; [2014]
    Nyckelord :Banks; social media marketing; high involvement; WOM;

    Sammanfattning : Banks and their products are traditionally characterized as high involvement, informational purchases and as such there is a need to shape the market communication to be logical and catering to the need for information that customers are bound to have. With the advent of social media and web 2. LÄS MER

  3. 8. En studie över hur den anställdas medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Rydfjäll; Kimberly Pändel Lehn; [2013]
    Nyckelord :IBP-modellen; kundnöjdhet; varumärke; anställda; engagemang.;

    Sammanfattning : Abstrakt   Titel: En studie över hur den anställdes medvetenhet, förståelse och engagemang påverkar kundnöjdheten.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi med inriktning mot fastighetsförmedling   Författare: Emma Rydfjäll & Kimberly Pändel Lehn   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2013-maj   Syfte/bakgrund: Den interna marknadsföringen har blivit allt viktigare. LÄS MER

  4. 9. Butiksupplevelsens påverkan på prestationen - En kvantitativ undersökning av hur en butiks ekonomiska prestation påverkas av konsumenternas upplevelse i butiken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Louise Andersson; Emilia Köpberg; [2012]
    Nyckelord :Consumer in-store behavior; Average purchase; Store evaluation; Store perception; Crowding;

    Sammanfattning : It is important for every store to have a good financial performance which can be affected by the average purchase and the number of customers in the store. Customers shopping experience can affect both of these factors and therefore it is important for retailers to know about how an in-store environment can affect this experience. LÄS MER

  5. 10. En undersökning av politisk marknadsföring i Sverige: Samordning av budskap mellan kommunal och nationell nivå i svenska politiska partier

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Camilla Adolfsson; Elisabeth Egnell; [2012]
    Nyckelord :Political marketing; Message coordination; Communication; Local election campaign;

    Sammanfattning : Political marketing has changed the way political parties internationally behave in relation to the voters. The purpose of this study was to investigate how political marketing is conducted on a local level in Swedish political parties, and how the local and national level of the political parties coordinate the message they send out to the voters. LÄS MER