Sökning: "c- marknadsföring undersökning"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden c- marknadsföring undersökning.

  1. 11. Produkthype: En fallstudie (En kvalitativ undersökning om vad som ligger bakom en produkthype)

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Petter Hedborg; Valentino Lindblad; [2011]
    Nyckelord :diffusion of innovations; product hype; fad; social network; trend;

    Sammanfattning : To identify the underlying forces behind a product hype is difficult and the findings often seem random and unclear. To create a better understanding behind the affecting mechanisms would consequently be a valuable addition to the surrounding research area. LÄS MER

  2. 12. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :OSKAR LJUNG; MICHAEL ÅKESSON; [2011]
    Nyckelord :CRM; mode; relationship marketing; fashion; retailing; relationsmarknadsföring; detaljhandel;

    Sammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER

  3. 13. En studie om hur gymnasieskolor i Östersund hanterar konkurrens

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thomas Olsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: En studie om hur gymnasieskolor i Östersund bemöter konkurrens Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare:Thomas Olsson Handledare: Tomas Källquist Datum: 2011 – januari Syfte: Gymnasieskolorna har varit fri från konkurrens från andra aktörer, men i och med friskolereformens inträde, förändrades förutsättningarna radikalt för den kommunala gymnasieskolan. Nu trädde begrepp som marknadsföring och konkurrens in i deras vardag, då det skapade olika alternativ för eleverna att välja var de ville införskaffa sin utbildning. LÄS MER

  4. 14. Mer är bättre än mindre - En fyrdimensionell undersökning om kampanjmaterials påverkan på butiksmiljön

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Joceline Lu; Daina Knops; [2011]
    Nyckelord :Store atmosphere; Promotion; Display; eye-tracking; Materials;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the effect of using more promotion material to enhance the in-store communication of sales promotion. In the retail industry today the research regarding the benefits from using various in-store promotion materials is limited, thus this study was carried out to bring clarity to this subject. LÄS MER

  5. 15. Sjunkande kunskaper i musikteori? – om en möjlig orsak : En undersökning om förekomsten av musikteoriundervisning bland Sveriges musik- och kulturskolor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Lotta Forsén; [2011]
    Nyckelord :music theory; music and culture school; music theory education; music academy; admission; subjectintegration; certificate; student interests; musikteori; musik- och kulturskola; musikteoriundervisning; musikhögskola; antagning; ämnesintegration; behörighet; elevintresse;

    Sammanfattning : Mitt syfte med den här uppsatsen är att undersöka om det finns ett samband mellan de försämrade musikteoretiska kunskaperna bland de sökande till musikhögskolorna och utbudet av teoriundervisning på de svenska musik- och kulturskolorna. För att uppnå detta har jag gjort en kartläggning av förekomsten av musikteori som enskilt ämne på de svenska musik- och kulturskolorna, samt hur denna bedrivs. LÄS MER