Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  2. 2. Man ska ha elbil? En kvantitativ undersökning kring vilka faktorer som påverkar konsumenters intention till att köpa elbil

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celie Holmgren; Iris Viel Lamare; [2022]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; Intention; Attitude; Value-Belief-Norm; Electric car;

    Sammanfattning : One of the sectors that contributes the most to greenhouse gas emissions is the ground transport sector. Cars that are fully or partially powered by electricity are an important tool to reduce emissions in this area. LÄS MER

  3. 3. Marknadsorientering hos lantbruksföretagare : en enkätstudie om konsument och konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Louise Berger; [2019]
    Nyckelord :Marknadsorientering; svenska lantbrukare; konkurrenskraft;

    Sammanfattning : Svenskt lantbruk utgörs av kunniga producenter av jordbruksprodukter, men för att kunna vara lika konkurrenskraftiga som sina kollegor i Europa är det viktigt att inte endast tänka på produktionsfaktorer, utan även ha ett marknadsorienterat synsätt. Detta innebär att det även är viktigt att ha en bred kompetens inom området marknadsorientering, marknadsföring och exponering mot slutkonsument (privatpersoner). LÄS MER

  4. 4. Stockholm är inte hela Sverige - En kvalitativ undersökning av e-handelsbeteendet i svenska småstäder

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fanny Olde; Emma Waldo; [2018]
    Nyckelord :Retail; Online Shopping; Consumer Behaviour; Location; Physical Distance;

    Sammanfattning : Little is known about online consumer behaviour outside of the largest cities of Sweden. However, due to longer distances and a smaller degree of supply in physical stores, these places have great potential for online retailers. LÄS MER

  5. 5. Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor : Ett bidrag till ämnets teoriutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emma Ekholm; Alexandra von Schreeb; [2017]
    Nyckelord :Sensory marketing; “Need for Touch” scale; autotelic; instrumental; scent; sound; sight; high sensory; low sensory; olfactory; audio.; Sinnesmarknadsföring; “Need for Touch” skala; autotelisk; instrumental; doft; ljud; syn; högsensorisk; lågsensorisk.;

    Sammanfattning : Titel: Individuella skillnader i sensoriska behov: “Need for Scent”, “Need for Sound” och “Need for Vision” skalor. Ett bidrag till ämnets teoriutveckling. LÄS MER