Sökning: "c- marknadsföring undersökning"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden c- marknadsföring undersökning.

  1. 16. Att öka genom att minska - En kvantitativ undersökning av effekterna vid en sortimentsreduktion

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Karolin Johansson; Elias Säfwenberg; [2011]
    Nyckelord :assortment reduction; store choice; store image; retail strategy; customer satisfaction;

    Sammanfattning : For the last 50 years the amount of available consumer goods has exploded in number, due to improvements in production and technology. The problem is that the overall sales of many categories are stagnant and retailers are unwilling to grant the categories more shelf space. LÄS MER

  2. 17. Signalist? Javisst!: En kvantitativ undersökning om signaleffekter av reklamframförande via ljud

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Karin Rimbäck; Johanna Sjöblom; [2010]
    Nyckelord :signal theory; audio performance; market communication; effective advertising; radio;

    Sammanfattning : The Swedish population is today exposed to more ads than ever. The number of advertising channels is growing, as well as the number of companies and their advertising expenses. As the products are becoming more alike, the harder it gets for the companies to convince the consumers their product is better than their competitors’. LÄS MER

  3. 18. Nordea Liv och Pension under finanskris

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Seyithan Öngörur; Adnan Yari; [2010]
    Nyckelord :Financial crises; Nordea Life and Pension; Marketing; CRM; Advising; Finance; Nordea Liv och pension; finanskris; marknadsföring; CRM; Customer Relationship Management; Rådgivning; Bank; Finans;

    Sammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis   Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p.   Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari   Instructor: Peter Lindberg   Date: 2010-01-13   Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship   Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER

  4. 19. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Seth Lindholm; [2007]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; utbildningstjänster; skolledare;

    Sammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen    Arbetets art:                   C-uppsats, 15 högskolepoäng                                       Lärarprogrammet                                       Bildpedagogik och media 41- 60 p   Titel:                              Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.   Författare:                                   Seth Lindholm   Handledare:                   Lars Fager                     Abstract   Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER

  5. 20. Co-branding : En studie i branschöverskridande samarbeten med kaféer i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Betül Cimen; Charlotte Fagerlund; [2006]
    Nyckelord :Co-branding; Varumärken; Samarbeten; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Olika former av allianser har numera börjat utvecklas och bli allt mer vanliga. Eftersom det kan vara svårt att höras och synas försöker företag i allt större utsträckning göra det i nya sammanhang. Den mättade marknaden driver företag till att särskilja sig, vilket ofta med enklaste medel görs med deras varumärken. LÄS MER