Sökning: "c- marknadsföring undersökning"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden c- marknadsföring undersökning.
16. Att öka genom att minska - En kvantitativ undersökning av effekterna vid en sortimentsreduktion
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : For the last 50 years the amount of available consumer goods has exploded in number, due to improvements in production and technology. The problem is that the overall sales of many categories are stagnant and retailers are unwilling to grant the categories more shelf space. LÄS MER
17. Signalist? Javisst!: En kvantitativ undersökning om signaleffekter av reklamframförande via ljud
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The Swedish population is today exposed to more ads than ever. The number of advertising channels is growing, as well as the number of companies and their advertising expenses. As the products are becoming more alike, the harder it gets for the companies to convince the consumers their product is better than their competitors’. LÄS MER
18. Nordea Liv och Pension under finanskris
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p. Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari Instructor: Peter Lindberg Date: 2010-01-13 Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER
19. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen Arbetets art: C-uppsats, 15 högskolepoäng Lärarprogrammet Bildpedagogik och media 41- 60 p Titel: Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring. Författare: Seth Lindholm Handledare: Lars Fager Abstract Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER
20. Co-branding : En studie i branschöverskridande samarbeten med kaféer i Stockholm
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Olika former av allianser har numera börjat utvecklas och bli allt mer vanliga. Eftersom det kan vara svårt att höras och synas försöker företag i allt större utsträckning göra det i nya sammanhang. Den mättade marknaden driver företag till att särskilja sig, vilket ofta med enklaste medel görs med deras varumärken. LÄS MER