Sökning: "c- med intervju och observation"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden c- med intervju och observation.

  1. 1. Games for Change : Exploring the Effects of the Game Climate Fresk at Schneider Electric and the Climate Engagement Potential for Employees

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Björn Nordin; Martin Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Pro climate behaviour; Value-action gap; Climate ambassador; Behavioural change; Attitude change; Self- and Collective efficacy; Climate change education; Corporate climate action; Klimatpositivt beteende; Value-action gap; Klimatambassadör; Beteendeförändring; Attitydförändring; Själv- och kollektiv förmåga; Klimatutbildning; Corporate climate action;

    Sammanfattning : Climate change creates an urgency for action to be taken at government, corporate and individual level. Changing behaviours is a necessity to meet the global temperature goal of 2 °C increase, and companies have a significant role to play in this transformation. To change these behaviours, a change needs to happen in both attitudes and actions. LÄS MER

  2. 2. Simulerad frekvensläggning av Elons centrallager

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Adam Nässjander; Jesper Johansson; [2022]
    Nyckelord :Slotting; ABC-analysis; Simulation; Design Research Methodology; Design Research Methodology; frekvensläggning; uttagsfrekvens; ABC-analys; simulering.;

    Sammanfattning : Elon saknar ett effektivt system vad gäller artikelplacering på lagret. Inkommande artiklar placeras på de platser där möjligheten finns att ta emot hela den inkommande volymen. Syftet med examensarbetet har två delar. LÄS MER

  3. 3. Cirkelmodellen som metod för SFI-undervisning på en C-kurs : En kvalitativ studie om en lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, som undervisningsmetod på SFI C-kurs, studieväg 2

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Dragana Lazic; [2021]
    Nyckelord :genrepedagogik; cirkelmodellen; undervisningsmetod SFI;

    Sammanfattning : Att undersöka en SFI-lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, cirkelmodellen som undervisningsmetod på SFI C-kurs, för elever som studerar på studieväg 2 är denna uppsatssyfte. Frågeställningar som studien söker svar på är lärarens arbete med fas 1 och 2 på studieväg 2, hur läraren upplever cirkelmodellen som metod för individanpassad undervisning och vad anser läraren vara utmaningarna vid användning av cirkelmodellen på denna studieväg. LÄS MER

  4. 4. Vad avser läraren? Vad erfar eleverna?

    C-uppsats,

    Författare :Johanna Carlsson; Therese Larsson; [2011]
    Nyckelord :synliggöra lärande; lärande; Learning study; bedöm;

    Sammanfattning : Vårt syfte med den här uppsatsen är att jämföra lärares syn på det eleverna ska lära sig vid ett specifikt lektionstillfällemed vad elever upplever att de lärt sig under samma lektion. För att ta reda på hur bra/mindre bra lärarnas och elevernasuppfattningar stämmer överrens har vi ställt oss frågorna vad avser läraren och vad erfar eleverna i sammaundervisningssituation? Vi har gjort en kvalitativ studie där vi använt intervju i kombination med observation sommetod. LÄS MER

  5. 5. Orsak eller verkan? – Förekomsten av könsmönster i könsintegrerad och könssegregerad undervisning i ämnet idrott och hälsa i en klass 3

    C-uppsats,

    Författare :Anna Sofia Einen Bergstrand; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SyfteHuvudsyftet med denna studie var att utforska förekomsten av könsmönster1 i idrottsundervisningen i en klass 3.Mer specifikt var avsikten att utreda huruvida undervisningsformen påverkar pojkars och flickors beteenden ochinbördes relationer. Ett delsyfte bestod i att undersöka om den aktivitet som utövas är av betydelse. LÄS MER