Sökning: "chatbot halmstad"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden chatbot halmstad.

  1. 1. Human-Like Chatbot : A quantitative study of the emotional response toward human-to-machine interaction

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anastasiia Jönsson; Clara Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Chatbot; Emotion; Empathy; Humanlike; Human-to-machine interaction; ChatGPT;

    Sammanfattning : Problem formulation: The problem that the thesis research relates to is the limitations of artificially intelligent chatbots as interlocutors. The emotional component of communication plays an essential role in the customer experience, but many users have a negative attitude toward chatbots due to their lack of humanity and empathy. LÄS MER

  2. 2. Problemlösning genom AI : En kvalitativ studie om hur chatbotar kan förbättra dokumentation och informationssökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jens Thorsen; Youssef Al-Saleh; [2023]
    Nyckelord :knowledge management; knowledge sharing; knowledge transfer; informaton retrieval; Information system; virtual assistant; chatbot och knowledge management system;

    Sammanfattning : Kunskapshantering är ett forskningsområde som handlar om att samla in, dela, förvalta samt applicera kunskap. Chatbotars användningsområde har idag främst varit för att öka den operativa effektiviteten, personifiera organisationers kundtjänst och genomföra datadrivna beslut. LÄS MER

  3. 3. Chatbots and Customer Satisfaction in routine banking assistance: A comparative study between India and Sweden

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Arya Hari; [2023]
    Nyckelord :Chatbots; Digital Services Innovation; Customer Satisfaction; Routine Banking Assistance; Digital Transformation; Financial Services;

    Sammanfattning : With the proliferation of digital services and technologies, industries, including thebanking sector, are looking for innovative ways to improve customer experience. The criticalaspect of improving customer experience is increased customer satisfaction, which helps toattract new customers and to retain existing ones. LÄS MER

  4. 4. Hur kan chatbotar designas för att stödja känslan av mänsklig kontakt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Erika Rönnbäck; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; Human Contact; Avatar; Customer Service; Chatbot; Mänsklig kontakt; Avatar; Kundtjänst;

    Sammanfattning : Kundtjänster har länge drivits av människor, under de senaste åren har det övergått till att utvecklas till en mer teknikdriven process. För många organisationer är virtuella chatbotar det första steget i interaktionen med en kund vilket gör att det blir viktigt att förstå hur chatbotarna påverkar användaren. LÄS MER

  5. 5. Människan och chattboten : En kvalitativ studie om hur människors känslor och upplevelser påverkas vid kundtjänstinteraktion med chattbotar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Amanda Mauritzson; Alicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :emotional intelligence; human-chatbot interaction; customer emotion management; customer experience; customer service;

    Sammanfattning : Emotion AI är ett forskningsområde som syftar till att teknik ska kunna känna igen och reagera på mänskliga känslotillstånd, vilket kan implementeras i form av chattbotar. Chattbotens roll är idag framträdande inom kundtjänstområdet och används för att stärka kundservice. LÄS MER