Sökning: "classroom techniques"

Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden classroom techniques.

  1. 11. Las imágenes en el aula de ELE : Un estudio de intervención sobre el uso de imágenes mentales como un complemento para recordar las oraciones que ejemplifican una regla gramatical.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Rickie Wilhelmsson; [2021]
    Nyckelord :ELE; grammar; mnemonics; images; ELE; gramática; mnemotecnia; imágenes;

    Sammanfattning : En el presente trabajo se ha indagado en las opiniones de los alumnos acerca de adquirir reglas gramaticales en el aula de ELE con el uso de mnemotecnia (imágenes mentales). Hoy en día muchos alumnos en la escuela sueca aprenden de manera diferente y usan estrategias diferentes para aprender reglas gramaticales y palabras, por ejemplo, las estrategias visuales, auditivas, quinésicas, táctiles (Reiss, 1987). LÄS MER

  2. 12. Korridorsbarn i klassrummet? En systematisk litteraturstudie om klassrumsstrategier för adhd-elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Anna Helander Ekberg; Anna Jadehill; [2020-09-01]
    Nyckelord :ADHD; Special Needs Students; Classroom Techniques; Classroom Management; Inclusion; Inclusive Education; Access to Education; Learning Strategies;

    Sammanfattning : Studiens syftar till att undersöka om man utifrån forskning på vad lärare gör för att underlätta för adhd-elever, kan dra slutsatser om olika klassrumsstrategiers effektivitet och användbarhet. ”Adhd-elever” används i studien som signalbeteckning för att representera elever som i klassrummet uppvisar beteenden vilka uppfattas symptomatiska för adhd, oberoende av eventuell ställd diagnos. LÄS MER

  3. 13. Augmenting analytics : Situated Data Visualization towards decision-making for EMC testing

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för forskning om inbyggda system (CERES)

    Författare :Renan Luigi Martins Guarese; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present work proposes the use of information visualization techniques allied to an Augmented Reality user interface to provide in-formation that helps professionals to analyse data, however spatially situated where it was originally measured. This problem and the proposed solution may be adapted into different professional contexts. LÄS MER

  4. 14. The effectiveness of using songs and music to foster motivation and language development in the young English L2 classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susan Gafor; Lise Sihvola Hartmann; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition SLA ; English as second language ESL ; songs; singing; music; Music-based teaching; motivation; young learners; teaching techniques; scaffolding;

    Sammanfattning : Teachers work with large student groups and their job is to make their pupils’ grow and evolve in their learning every day, even though the students may not be interested in the subject at all. How can teachers manage to do this with such a variety of students? What tools can be used to motivate as many of them as possible to achieve the most favourable learning outcomes? Music is a universal language that most people enjoy and for children it is even a natural part of growing up. LÄS MER

  5. 15. Det ska ju vara kul att lära sig : En studie grunddad på elevers uppfattningar om motivation och kunskapsutveckling i samhällskunskapsämnet 

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Mathilda Johansson; [2020]
    Nyckelord :civic education; pupils understanding; sociocultural perspective; motivation; knowledge development techniques; samhällskunskapsämnen; elevers uppfattningar; sociokulturellt teoribildning; motivation; kunskapsutvecklande arbetssätt;

    Sammanfattning : Att fostra morgondagens demokratiska medborgare är ett av skolans viktigaste uppdrag. I ämnet samhällskunskap ges eleverna möjlighet att inhämta kunskap och förståelse för samhället, dess invånare och funktioner. LÄS MER