Sökning: "classroom techniques"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden classroom techniques.
11. Las imágenes en el aula de ELE : Un estudio de intervención sobre el uso de imágenes mentales como un complemento para recordar las oraciones que ejemplifican una regla gramatical.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : En el presente trabajo se ha indagado en las opiniones de los alumnos acerca de adquirir reglas gramaticales en el aula de ELE con el uso de mnemotecnia (imágenes mentales). Hoy en día muchos alumnos en la escuela sueca aprenden de manera diferente y usan estrategias diferentes para aprender reglas gramaticales y palabras, por ejemplo, las estrategias visuales, auditivas, quinésicas, táctiles (Reiss, 1987). LÄS MER
12. Korridorsbarn i klassrummet? En systematisk litteraturstudie om klassrumsstrategier för adhd-elever
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Studiens syftar till att undersöka om man utifrån forskning på vad lärare gör för att underlätta för adhd-elever, kan dra slutsatser om olika klassrumsstrategiers effektivitet och användbarhet. ”Adhd-elever” används i studien som signalbeteckning för att representera elever som i klassrummet uppvisar beteenden vilka uppfattas symptomatiska för adhd, oberoende av eventuell ställd diagnos. LÄS MER
13. Augmenting analytics : Situated Data Visualization towards decision-making for EMC testing
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centrum för forskning om inbyggda system (CERES)Sammanfattning : The present work proposes the use of information visualization techniques allied to an Augmented Reality user interface to provide in-formation that helps professionals to analyse data, however spatially situated where it was originally measured. This problem and the proposed solution may be adapted into different professional contexts. LÄS MER
14. The effectiveness of using songs and music to foster motivation and language development in the young English L2 classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Teachers work with large student groups and their job is to make their pupils’ grow and evolve in their learning every day, even though the students may not be interested in the subject at all. How can teachers manage to do this with such a variety of students? What tools can be used to motivate as many of them as possible to achieve the most favourable learning outcomes? Music is a universal language that most people enjoy and for children it is even a natural part of growing up. LÄS MER
15. Det ska ju vara kul att lära sig : En studie grunddad på elevers uppfattningar om motivation och kunskapsutveckling i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Att fostra morgondagens demokratiska medborgare är ett av skolans viktigaste uppdrag. I ämnet samhällskunskap ges eleverna möjlighet att inhämta kunskap och förståelse för samhället, dess invånare och funktioner. LÄS MER