Sökning: "classroom techniques"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade orden classroom techniques.
6. Oral Interaction and its Pedagogical Applications in Syrian EFL Classrooms : A study of EFL teachers’ techniques to enhance teacher-student interaction in a Syrian Context
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : In many of today’s EFL classrooms, teachers struggle to get students to actively participate and interact with their teacher, peers and language. This research examines the techniques that EFL teachers use to enhance teacher-student interaction in Syrian classrooms. LÄS MER
7. Flippat klassrum ur lärarperspektiv. Faktorer som påverkar lärares beslut att flippa sitt klassrum.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : I ett flippat klassrum ersätter förberedande aktiviteter i hemmet den traditionella lärargenomgången lektionstid. Bearbetningsfasen av nyvunna kunskaper sker istället i klassrummet. Undervisningsmodellen har fått mycket uppmärksamhet i litteraturen och tycks populär bland de som praktiserar modellen. LÄS MER
8. Konsten att tänka matematiskt : Skolmatematik i vardagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I conducted a study among the middle school students to examinetheir attitudes to school mathematics both inside and outside of the classroom. Also, I have examined teachers’ perceptions of how everyday math examples can be integrated into the classroom experience. LÄS MER
9. F. Scott Fitzgerald’s The Great Gatsby : Developing Narrative Empathy through Literature in the Upper-Secondary Classroom
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay presents an analysis of Fitzgerald’s The Great Gatsby through a structural approach with the focus on the narrative techniques of the novel. The essay endeavours to address narrative empathy as an important aspect of the novel, through its narrative techniques, while also examines the potential of using The Great Gatsby as a pedagogical tool for developing students’ empathy in the upper-secondary school classroom. LÄS MER
10. A Study of Teachers’ Perspective on Use of Visual Aid in English Education in Primary School, Year 1-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : People have need for different aid supporting them when learning a foreign language and most of us benefit from the use of more than one aid. Teachers offer a variety of techniques when teaching English, to ensure that as many pupils as possible are able to assimilate English education. LÄS MER