Sökning: "daily math"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden daily math.
1. Konsten att tänka matematiskt : Skolmatematik i vardagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I conducted a study among the middle school students to examinetheir attitudes to school mathematics both inside and outside of the classroom. Also, I have examined teachers’ perceptions of how everyday math examples can be integrated into the classroom experience. LÄS MER
2. Snoozande studenter - ett fall för Alarmy!
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eftersom att snoozning är en vanlig morgonvana behandlar denna studie studenters snoozning. Studier visar på att snoozning kan påverka ens sömnkvalitet negativt, och eftersom att studenter är under stor akademisk press, som också kan ha en negativ påverkan på sömnkvaliteten, är detta ett viktigt ämne att undersöka. LÄS MER
3. Spelifiering, ett roligare sätt att lära
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Gamification eller spelifiering på svenska introducerades som begrepp 2008 men började först få stort intresse 2010. Spelifiering är ett försök att ta de spelprinciper och spelmekaniker som har utvecklats de senaste tre decennierna inom spelutveckling. LÄS MER
4. Bedömning, som ett fenomen i vår vardag! : En kvantitativ ämnesdidaktisk studie om lärares attityder till olika bedömningsmetoder i matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Assessment has gained an increasing importance in our daily lives. It's a phenomenon that can control us whether we get rated or not. We assess students at school to measure the level of knowledge they are on. The purpose of this study is to determine which attitudes that occurs in traditional and alternative assessment in mathematics education. LÄS MER
5. Vem räknas med? : En analys av illustrationer i matematikläromedel ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/MatematikdidaktikSammanfattning : Läromedel utgör grunden för en stor del av den undervisning som bedrivs i matematik idag. Genom att betrakta människan som ett subjekt som ständigt skapas i relation till det sammanhang subjektet befinner sig i, möjliggörs ett synliggörande av faktorer i miljön som kan påverka subjektskapandet. LÄS MER