Sökning: "omvänt klassrum"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden omvänt klassrum.

  1. 1. Flippat klassrum ur lärarperspektiv. Faktorer som påverkar lärares beslut att flippa sitt klassrum.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Torbjörn Schiött; [2022]
    Nyckelord :flippad undervisning; flippat lärande; omvänt klassrum; aktivt lärande;

    Sammanfattning : I ett flippat klassrum ersätter förberedande aktiviteter i hemmet den traditionella lärargenomgången lektionstid. Bearbetningsfasen av nyvunna kunskaper sker istället i klassrummet. Undervisningsmodellen har fått mycket uppmärksamhet i litteraturen och tycks populär bland de som praktiserar modellen. LÄS MER

  2. 2. En potentiell lösning för att kunna mäta en undervisningsmodells påverkan i en datalogikurs

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustaf Forsman; [2022]
    Nyckelord :Learning analytics; Blended Learning; Flipped classroom; Online; Videos; Computer Engineering Education; Lärande analys; Blandat lärande; Omvänt klassrum; Online; Videos; Datateknikutbildning;

    Sammanfattning : Inom den högre utbildningen är det fortfarande vanligt att använda traditionella undervisningsmetoder även om det finns andra metoder som går att tillämpa. En faktor som påverkar införandet av nya metoder är digitaliseringen. LÄS MER

  3. 3. Framgångrika digitala verktyg för matematikundervisning där problemlösning är i centrum : En litteraturstudie med fokus på tidigare åldrar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Nura Ribac Zukanovic; [2018]
    Nyckelord :Matematik; problemlösning; digitala verktyg; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka forskning om hur olika typer av digitala verktyg används i matematikundervisning en riktat mot problemlösning, som undervisningsinnehåll. Fokuset riktar sig i första hand mot undervisning för elever i åk 4–6, men kan även gälla tidigare och senare årskurser. LÄS MER

  4. 4. Vi är med eleverna hemma : En studie av lärares erfarenheter av Flippad undervisning

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskning

    Författare :Johan Bäcklund; [2016]
    Nyckelord :flippad undervisning; flipped classroom; flippat klassrum; omvänt klassrum; inverted classroom; sociokulturell teori; kvalitativ innehållsanalys; kvalitativ intervju; socialt lärande; sociala processer; delaktighet;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker lärares erfarenheter av Flippad undervisning (Flipped Classroom). I den här studien har två forskningsfrågor ställts till ämneslärare i grund- och gymnasieskolan: Vad karaktäriserar Flippad undervisning? samt Vad är syftet med Flippad undervisning?. LÄS MER