Sökning: "classroom techniques"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden classroom techniques.

  1. 21. Lärares syn på lässvårigheter : Att förebygga, upptäcka och åtgärda lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Malin Olbacke; [2018]
    Nyckelord :Reading difficulties; causes; prevent; measures; motivation.; Lässvårigheter; orsaker; förebygga; åtgärder; motivation.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om lässvårigheter och hur lärare arbetar i klassrummet för att upptäcka lässvårigheter samt åtgärda och förebygga problematiken. I en PISA-undersökning som gjordes 2012 framkommer att elever i Sverige förbättrat resultatet inom läsförståelse avsevärt sedan undersökningar som genomfördes mellan 2000-2012. LÄS MER

  2. 22. As fast as you like: an explanatory case study of differentiated ESL teaching in a Swedish upper secondary school

    L3-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Engelska

    Författare :Kristian Kjellström; [2017]
    Nyckelord :Differentiated Instruction; Individual Differences; Second Language Acquisition; English as a Second Language; Case Study; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : If the individual characteristics and background of each learner affect their ability to optimally learn the teacher must be flexible and willing to adapt in order to optimally teach. The aim of this study was to observe and document operationalized differentiated English as a second language teaching in one upper secondary school in the southwest of Sweden. LÄS MER

  3. 23. Arbete i grupp under matematiklektioner : Lärares förhållningssätt till samarbetsinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Annasara Rehnberg; [2017]
    Nyckelord :cooperative learning; mathematics; interaction between students; classroom techniques; Samarbetsinlärning; matematikdidaktik; elevinteraktion; metoder i klassrummet;

    Sammanfattning : Utifrån ett intresse att söka reda på vad som krävs för att samarbetsinlärning ska utveckla alla elevers färdigheter så fokuserar denna studie på fyra lärares förhållningssätt till arbete i grupp inom matematikämnet. Detta med bakgrund i teorin om att samarbetsinlärning fördjupar elevernas kunskaper. LÄS MER

  4. 24. Lärares arbete med elevers motivation och intresse för matematik i gymnasieskolan : En studie om lärarens arbetssätt med att anpassa sin undervisning för att väcka den inre drivkraften

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Anna Krusell; [2016]
    Nyckelord :motivation; yttre motivation; yttre motivation;

    Sammanfattning : This master thesis explores the teacher’s pedagogical work for motivating high school students’ interest in math. Recently the media has been reporting on how Swedish pupils loose motivation and interest for school. More and more students drop out of high school because they find school meaningless. LÄS MER

  5. 25. Muntlig framställning i klassrummet : En studie av lärares arbetssätt på låg- och mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Caroline Rabacke; [2015]
    Nyckelord :Oral presentation; orality; storytelling; speech; classroom climate; feedback; rhetorical work process; Muntlig framställning; muntlighet; berättande; tal; klassrumsklimat; respons; återkoppling; retoriska arbetsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att beskriva hur åtta lärare arbetar med elevers muntliga framställning. Arbetets fokus är att belysa vilka metoder och strategier dessa lärare använder, för att vägleda och stötta eleverna i processen kring muntlig framställning. LÄS MER