Sökning: "client perceived value"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden client perceived value.

  1. 1. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  2. 2. Diffusion of digital asset management systems in the Norwegian food and grocery market. A single case study of MyBrand Media

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Maral Javadzadeh Tabatabaee; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digital asset management; diffusion of innovation; technology acceptance model; the Norwegian food and grocery market; value; value proposition; perceived value;

    Sammanfattning : Digital asset management systems as a solution for managing digital content has been gaining attention over the last years and more IT providers are offering digital asset management systems to organizations. However, the decision to adopt this solution in a client-organization is influenced by many factors, making it a challenging and time taking process. LÄS MER

  3. 3. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fredrik Arvidsson; Tommy Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Audit; expectation gap; gap; expectations; perceived value; Upper Echelon Theory; core value; added value; corporate management; CEO; CFO; client perspective; Revision; förväntansgap; gap; förväntningar; upplevelser; Upper Echelon Theory; kärnvärde; mervärde; företagsledning; VD; Finansdirektör; klientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER

  4. 4. "Våra kunder är mer lika än vad man kan tro" : En fallstudie om konsulters upplevda värde med intern informationsdelning

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Andrea Egelrud; Elin Åkerman; [2022]
    Nyckelord :Informationsdelning; konsulter; kommunikation; digitala plattformar;

    Sammanfattning : Information and knowledge are today considered one of the largest assets for organisations, since holding knowledge is like holding power. The role as a consultant is often the role of an expert, coming to the client with knowledge. The digitalisation of society and organisations has led to a demand in the expert knowledge of IT-consultants. LÄS MER

  5. 5. Value in Consulting assisted projects : A consultant perspective on value co-creation capabilities and activities

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elina Mathilda Eriksson; [2022]
    Nyckelord :consulting; project; value; value co-creation; co-creation;

    Sammanfattning : Consultant and client collaborations seek to create value for both parties. This thesis builds on service-dominant logic and examines how value is perceived and co-created by consultants in their client projects. LÄS MER