Sökning: "collaborative working methods"

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden collaborative working methods.

  1. 1. The Challenges of Social Enterprises in Balancing Economic, Social, and Environmental Tradeoffs: Comparative Case Study of Hybrid Organizing- Swedish Context.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Teame Gebremedhn Gebrai; [2023-07-18]
    Nyckelord :hybrid organizing; long-term collaboration; creating shared values; common initiatives; socioeconomic vulnerable; societal transformation; co-creation of values; cross-sector functional teams; inclusive and circular models;

    Sammanfattning : Purpose -This master thesis is to investigate the challenges of sustainability and to understand how massive effort of collaborative hybrid organizing, involving multiple stakeholders from private, public, and civil societies balance or aligns the activities that generate economic, social, and environmental impacts. And to analyze the effects of competition between the investors interested in the joint collaborative initiatives. LÄS MER

  2. 2. Socialpedagogiskt arbetsätt i skolan för elever med ADHD : Socialpedagoger

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Endrita Kciku; Majlinda Gashi; [2023]
    Nyckelord :ADHD; education; social pedagogy; social pedagogue; school social workers; special needs students; Sweden.; ADHD; elever med särskilda behov; socialpedagogik; socialpedagoger; Sverige; utbildning.;

    Sammanfattning : Bakgrund: I skolor har det socialpedagogiska perspektivet börjat ta en större plats i det pedagogiska arbetet med elever. Grunden i socialpedagogik är den samhälleliga fostran som genom socialpedagogiskt arbetsätt leder till ett förändringsarbete. Det socialpedagogiska bemötandet är en viktig del i arbetet med elever som har ADHD. LÄS MER

  3. 3. Att balansera mellan stringens och relevans - Kuratorers perspektiv på standardiserade vårdprocesser i Barn- och Ungdomspsykiatrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Ida Johansson; [2023]
    Nyckelord :health care social worker; standardization; discretion; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the experiences and thoughts of health care social workers regarding working according to standardized care processes in child and adolescent mental health care (Barn- och Ungdomspsykiatrin). The research questions concerned what challenges and opportunities standardized care processes bring and how it affect the health care social workers professional role and discretion. LÄS MER

  4. 4. Det handlar inte om personalens välbefinnande, det handlar om barnet : En studie om orosanmälningar i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Klara Blomé; [2023]
    Nyckelord :Dilemmas Education Mixed methods Process Professional theory Reports of concern Structural-functionalistic perspective;

    Sammanfattning : This study focuses on the topic Reports of concern in preschool and aims to explore the collaboration and interaction between different professionals involved in the process of handling such reports. The study utilizes a mixed-methods approach, starting with a quantitative survey distributed to individuals working in three different preeschool institutions and through the researcher´s personal Facebook page. LÄS MER

  5. 5. Kooperativt lärande och dess inverkan på matematiska prestationer och resonemangsförmåga under grundskolans tidiga år. : En systematisk litteraturöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elina Glittmark; Frida Hansen; Elinor Filén Wessberg; [2023]
    Nyckelord :mathematics; cooperative learning; reasoning; problem solving; matematik; kooperativt lärande; resonemang; problemlösning;

    Sammanfattning : This systematic literature review aimed to investigate what previous research showed regarding cooperative learning methods on students' performance and reasoning skills in mathematics. This is because international surveys such as the Program for International Student Assessment (PISA) and Trends In International Mathematics and Science Study (TIMSS) have shown low results. LÄS MER