Sökning: "composite loyalty"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden composite loyalty.

  1. 1. Does card loyalty increase customer loyalty? : Evidence from a Swedish context with a regional focus.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Lundberg; Emil Svensson; [2022]
    Nyckelord :Loyalty programs; customer loyalty; loyalty schemes; card loyalty; loyalty card; attitudinal loyalty; behavioral loyalty; composite loyalty; brand loyalty.;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to investigate if card loyalty increases attitudinal and behavioral loyalty of the customers, with a loyalty program (LP) membership.   Theoretical approach: The thesis is based on previous literature on loyalty programs and customer loyalty. LÄS MER

  2. 2. Torpedhockey, äta orm och samhällsprojekt. : En fallstudie om utvecklingen av Djurgården Hockeys varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Törnblom; [2020]
    Nyckelord :Brands; brand identity; financial stability; community work; Varumärken; varumärkesidentitet; ekonomisk stabilitet; samhällsprojekt;

    Sammanfattning : Det är år 2020 få klubbar i svensk elitishockey som är ekonomiskt hållbara och i lägre divisioner når inte klubbarna sportslig framgång utan stora ekonomiska risker. Djurgårdens IF har vunnit flest svenska mästerskap i ishockey för herrar i Sverige och har en verksamhet med en stabil ekonomi samtidigt som klubben år 2020 är i toppskiktet i landets högsta divisioner för herrar, damer och juniorer i ishockey. LÄS MER

  3. 3. Brand equity and corporate responsibility : a review of brand valuation methods

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ashkan Pakseresht; [2010]
    Nyckelord :brand equity; brand valuation; corporate responsibility CR ; strategic branding ;

    Sammanfattning : During the last decades, brand equity has been a priority topic for both practitioners and academics. In accordance with the structural changes in the economic settings caused by the so-called "new economy", corporations being confronted with a shift on perceived business value structure from tangible assets to intangibles. LÄS MER