Sökning: "compulsary school for pupils with learning disabilities"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden compulsary school for pupils with learning disabilities.

  1. 1. De digitala verktygens betydelse för elevers lärande och motivation : En kvalitativ studie i särskolans verksamhet utifrån ett lärarperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Dahlqvist; Maisa Kharboutli; [2021]
    Nyckelord :Särskolan; digitala verktyg; syfte; motivation; inkludering; delaktighet; lärande;

    Sammanfattning : The purpose of our study is to contribute knowledge about teacher´s perceptions of digital tools in compulsory school for pupils with learning disabilities, by examining the use of digital tools. By examining the use of digital tools in teaching in the special school's activities and for what purpose they are used, we want to investigate what importance teachers in the special compulsory school attribute to the digital tools in teaching. LÄS MER

  2. 2. Sådant som var svårt, blev plötsligt lätt : Upplevelser av grundskolan och grundsärskolan ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Anna Lifvergren; [2019]
    Nyckelord :Students´experiences; intellectual disability; compulsary school for pupils with learning disabilities; compulsory school; Elevers upplevelser; intellektuell funktionsnedsättning; grundsärskola; grundskola;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate some pupils' experiences of learning situations, support for learning and peer relations in compulsory school compared to compulsory school for pupils with learning disabilities. The study aimed to highlight the advantages and disadvantages, support for learning and peer relations the pupils experienced in the two school forms. LÄS MER

  3. 3. ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det” En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jenny Walfridsson; [2015]
    Nyckelord :bedömning; grundsärskola; kollegiala samtal; kunskap; träningsskola;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Jenny Walfridsson (2015). ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det”. En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola. (An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities. LÄS MER