Sökning: "consumer’s valuation"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden consumer’s valuation.

  1. 1. Waste or Want: Does processing have an effect on the desirability of upcycled food products? : a Swedish consumer acceptance study

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Joséphine Lefrancq Fröjd; [2024]
    Nyckelord :Upcycled foods; food processing; consumer acceptance; contingent valuation method; consumer behavior;

    Sammanfattning : Food waste presents a significant obstacle to the food system’s transition to sustainability. With an ability to mitigate industrial food waste and its effects, the concept of upcycled food aims to safely adapt elements from the waste streams for human consumption by transforming them into ingredients to be used in novel ‘upcycled’ food products. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters betalningsvilja och dess påverkan på den svenska bostadsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Nicolai Laukkanen; Gustav Ståhl; [2023]
    Nyckelord :Bostadspriser; betalningsvilja; aspekter; hedonisk prismodell; signifikans;

    Sammanfattning : Swedish housing prices have been on an upward trend for a longer period of time. A significantpart of this increase can be attributed to low interest rates and an optimistic outlook for thefuture. However, discussions have emerged suggesting that there is a lack of comprehensivefoundations for the high price levels. LÄS MER

  3. 3. Chatbots: Understanding the Implementation Framework. : A Multiple-case Study

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lindqvist Daniel; Johansson Viktor; [2023]
    Nyckelord :artificial intelligence; ai; business; organization; chatbot; chatbots; machine learning;

    Sammanfattning : Abstract This paper discussed the increasing use of artificial intelligence (AI) in various industries, particularly in the form of chatbots. Chatbots are AI-powered systems that interact with humans in order to support, collect, and deliver information. LÄS MER

  4. 4. Objektattributs effekt på priset av bostadsrätter : Tillämpning och utvärdering av den hedoniska värderingsmetoden på bostadsrätter i Stockholms innerstad

    M1-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Samuel Lagergren; Lucas Nyman; [2022]
    Nyckelord :Hedonic price model; Regression analysis; housing market; Hedonisk värderingsmetod; Regressionsanalys; Bostadsmarknaden;

    Sammanfattning : Bostadsmarknaden har under lång tid sett en kraftig prisuppgång, inte minst i Stockholm.Priset på bostäder är något som påverkar nästan alla i samhället och diskuteras flitigt. LÄS MER

  5. 5. Är fotbollsmatcher ett samhällsekonomiskt självmål? : Ansats till en samhällsekonomisk lönsamhetskalkyl av ett fotbollsevenemang

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anton Melldahl; Filip Wretner; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för sport är intressant i och med den speciella relationen mellan supportrar, som är konsumenter, och föreningarna som producerar varan. Stor del av det värde supportrar finner i evenemangen är det som de själva skapar genom deltagandet snarare än underhållningen. LÄS MER