Sökning: "consumer’s valuation"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden consumer’s valuation.
1. Waste or Want: Does processing have an effect on the desirability of upcycled food products? : a Swedish consumer acceptance study
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Food waste presents a significant obstacle to the food system’s transition to sustainability. With an ability to mitigate industrial food waste and its effects, the concept of upcycled food aims to safely adapt elements from the waste streams for human consumption by transforming them into ingredients to be used in novel ‘upcycled’ food products. LÄS MER
2. Konsumenters betalningsvilja och dess påverkan på den svenska bostadsmarknaden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Swedish housing prices have been on an upward trend for a longer period of time. A significantpart of this increase can be attributed to low interest rates and an optimistic outlook for thefuture. However, discussions have emerged suggesting that there is a lack of comprehensivefoundations for the high price levels. LÄS MER
3. Chatbots: Understanding the Implementation Framework. : A Multiple-case Study
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract This paper discussed the increasing use of artificial intelligence (AI) in various industries, particularly in the form of chatbots. Chatbots are AI-powered systems that interact with humans in order to support, collect, and deliver information. LÄS MER
4. Objektattributs effekt på priset av bostadsrätter : Tillämpning och utvärdering av den hedoniska värderingsmetoden på bostadsrätter i Stockholms innerstad
M1-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Bostadsmarknaden har under lång tid sett en kraftig prisuppgång, inte minst i Stockholm.Priset på bostäder är något som påverkar nästan alla i samhället och diskuteras flitigt. LÄS MER
5. Är fotbollsmatcher ett samhällsekonomiskt självmål? : Ansats till en samhällsekonomisk lönsamhetskalkyl av ett fotbollsevenemang
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Marknaden för sport är intressant i och med den speciella relationen mellan supportrar, som är konsumenter, och föreningarna som producerar varan. Stor del av det värde supportrar finner i evenemangen är det som de själva skapar genom deltagandet snarare än underhållningen. LÄS MER