Sökning: "consumption value"

Visar resultat 21 - 25 av 1248 uppsatser innehållade orden consumption value.

  1. 21. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 22. Towards Circular Business Models in Swedish Rock and Soil Material Management : An Ecosystem-level Exploration

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Tova Andreasson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The rapid growth of Swedish metropolitan regions, has led to increased demand for rock and soil materials for building construction and infrastructural work. Sweden's rock and soil material management industry extracts over 100 million tons of aggregate per year, while only succeeding in recycling 1% of it. LÄS MER

  3. 23. Circularity indicators in practice: Exploring companies’ application and linkages to sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Emilia Paulina Paredes Bassi; [2023]
    Nyckelord :circular economy; circularity indicators; circularity assessment; sustainability assessment; industry; Chile; Social Sciences;

    Sammanfattning : The Circular Economy (CE) has gained global recognition as a way to enable sustainability improvements in production and consumption systems. Numerous circularity indicators (c-indicators) have been developed by academia and practitioners to be used at the company level as analytical tools to measure progress towards a more circular economy. LÄS MER

  4. 24. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  5. 25. Optimering av en framtida solcellsanläggning : En teknoekonomisk analys för Korskyrkan i Uppsala

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Monica Saavedra Granholm; Louise Åkerberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta kandidatexamensarbete planerades en solcellsanläggning av optimal storlek för Korskyrkan i Uppsala efter deras geografiska placering och elkonsumtion. Målet var att ge en oberoende lönsamhetsbedömning genom att jämföra en egen modellering i System Advisor Model (SAM) med offerter från två olika solcellsföretag. LÄS MER