Sökning: "consumption value"
Visar resultat 21 - 25 av 1248 uppsatser innehållade orden consumption value.
21. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER
22. Towards Circular Business Models in Swedish Rock and Soil Material Management : An Ecosystem-level Exploration
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : The rapid growth of Swedish metropolitan regions, has led to increased demand for rock and soil materials for building construction and infrastructural work. Sweden's rock and soil material management industry extracts over 100 million tons of aggregate per year, while only succeeding in recycling 1% of it. LÄS MER
23. Circularity indicators in practice: Exploring companies’ application and linkages to sustainability
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The Circular Economy (CE) has gained global recognition as a way to enable sustainability improvements in production and consumption systems. Numerous circularity indicators (c-indicators) have been developed by academia and practitioners to be used at the company level as analytical tools to measure progress towards a more circular economy. LÄS MER
24. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
25. Optimering av en framtida solcellsanläggning : En teknoekonomisk analys för Korskyrkan i Uppsala
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I detta kandidatexamensarbete planerades en solcellsanläggning av optimal storlek för Korskyrkan i Uppsala efter deras geografiska placering och elkonsumtion. Målet var att ge en oberoende lönsamhetsbedömning genom att jämföra en egen modellering i System Advisor Model (SAM) med offerter från två olika solcellsföretag. LÄS MER