Sökning: "criterion-referenced grading"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden criterion-referenced grading.

  1. 1. Assessing EFL student writing in a Swedish context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Fredrik Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Assessment; summative assessment; validity; reliability; criterion-referenced grading system; equivalence; assessment criteria; Bedömning; summativ bedömning; validitet; reliabilitet; mål-relaterat betygsystem; likvärdighet; bedömningskriterier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the validity and reliability of summative assessment of EFL student writing in a Swedish context. Three teachers have assessed the same four student essays from the English 6 course in Swedish upper secondary school. LÄS MER

  2. 2. Bollspel som underlag för betyg i Idrott och Hälsa : En studie om likvärdig betygssättning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Fredrik Lagercrantz Varvne; [2021]
    Nyckelord :ball games; assessment; equivalent grading; frame factors; physical education; bollspel; idrott och hälsa; likvärdiga betyg; ramfaktorer; summativ bedömning;

    Sammanfattning : Abstract As part of the 1990;s school reform one aim was to reinforce the objective of knowledge, and physical education and health (PE) went from being a recreational subject to a subject of knowledge among others. As part of the reform a new criterion-referenced grading system was introduced. LÄS MER

  3. 3. Underkända medborgare -Demokrati och medborgerliga kompetenskrav i ett betygssystem med fastställd gräns för godkänt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Patrik Samuelsson; [2019]
    Nyckelord :Medborgarutbildning; betygssättning; betygssystem; medborgarskap; grading; civic education; citizenship;

    Sammanfattning : Democracy is a concept held in high regard today. The basis for democracy is the acceptance of political equality including a well-informed citizen body with opportunity to affirm their interests. Through (civic) education children are expected to develop the knowledge, and the competence, that is needed to uphold a democratic form of government. LÄS MER

  4. 4. A for Effort: On Resolving Unfair Grading Practices by Reforming Swedish Upper Secondary School

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :David Berselius; Richard Sunnegårdh; [2016]
    Nyckelord :grade inflation; grading standards; upper secondary school; criterion-referenced grading; reform;

    Sammanfattning : In 2011, upper secondary school in Sweden was reformed with the aim of reducing established differences in grading standards by imposing redesigned curricula and a new grading scale. This paper investigates the effect of this reform on grade inflation and evaluates its effectiveness in promoting fairness in grading between independent and public schools. LÄS MER

  5. 5. Interpretation and Grading in the Current Grading System

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anna-Maria Nilsson; Malin Björk; [2007]
    Nyckelord :the current grading system; policy documents; goals and criteria; grading; teachers perceptions;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar det mål- och kriterierelaterade betygssystemet som används i svenska skolor idag. Vi har valt att undersöka hur lärare uppfattar det nuvarande betygssystemet och vilka utmaningar de möter när de betygssätter i det engelska ämnet. LÄS MER