Sökning: "critical discourse analysis film"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden critical discourse analysis film.

  1. 16. Girls on Film : A Critical Discourse Analysis on the Screenplay of Booksmart (2019)

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Hanna Rapo; [2021]
    Nyckelord :CDA; FCDA; Feminist Media Theory; Female representation in Media; Female representation in Film; Film reviews; Screenplay analysis; gendered language;

    Sammanfattning : This study takes a closer look at the screenplay of the 2019 coming-of-age film, Booksmart. Using critical discourse analysis, and Fairclough’s three-dimensional method, it examines the way girls are portrayed based on the screenplay and its audience reviews. LÄS MER

  2. 17. Orientalism - A Netflix Unlimited Series : A Multimodal Critical Discourse Analysis of the Orientalist Representations of Arab Identify on Netflix Film and Television

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)

    Författare :Stefan Maatouk; [2021]
    Nyckelord :Netflix; Orientalism; Critical Discourse Analysis; Othering; Media; Power; Knowledge; Ideology; Hegemony;

    Sammanfattning : Orientalism was a term developed by post-colonial theorist Edward Said to describe the ways in which Europeans, or the West, portrayed the Orient as inferior, uncivilized, and wholly anti-Western. Netflix Inc. LÄS MER

  3. 18. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Discourse; Visual analysis; Qualitative approach; Critical theory; The Frankfurt School; Commodityfetishism; Commodification; The Culture Industry; Karl Marx’ phases of alienation; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER

  4. 19. Effectively Communicating Biodiversity Loss Through Audiovisual Stories

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Susan Rozema; Jannika Katharina Nowak; [2021]
    Nyckelord :communication; biodiversity loss; conservation; audiovisual stories; short-format videos;

    Sammanfattning : Communication about biodiversity loss is insufficient and audiovisual stories can help to effectively communicate the problem. This research developed the optimum communication criteria for communicating effectively about biodiversity loss through audiovisual stories. LÄS MER

  5. 20. Svarta kroppar och vita blickar : En komparativ studie av samhällskritiken i filmerna Get Out och Play

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Theo Hafström; Maja Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Race; Film; Social criticism; Representation; Stereotypes; Ras; Film; Samhällskritik; Representation; Stereotyper;

    Sammanfattning : There is an ongoing debate in the media about whether or not caucasian filmmakers should be telling stories about racism and the black experience. This study aims to further the discussion by examining and comparing social criticism in the two feature-length films Play and Get Out, made by caucasian filmmaker Ruben Östlund and African American filmmaker Jordan Peele respectively. LÄS MER