Sökning: "csr h m"
Visar resultat 6 - 10 av 97 uppsatser innehållade orden csr h m.
6. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER
7. Hållbarhet och varumärke : En analys av Nikeoch H&M:s CSR Strategier
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur Nike och H&M har använt CSR som en kommunikationsstrategi för att bygga starka varumärken genom deras kollektioner “Move to Zero” och "Buttons with Impact”. Syftet var även att undersöka hur deras CSR strategier har nått ut till konsumenterna ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER
8. Corporate Social Responsibility and the Stock Market : How were H&M stock prices affected by revelations of greenwashing practices and the following lawsuit?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates the effect of new information regarding lack of corporate social responsibility on stock prices. This investigation is carried out through the analysis of how two different events relating to faulty corporate social responsibility (CSR) affected H&M stock prices. LÄS MER
9. Communicating Environmental CSR-Efforts in a Non-Sustainable Industry : A Comparative Study of Patagonia's and H&M's Environmental CSR Communication Using a Multimodal Critical Discourse Analysis
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The fashion industry is distinguished by two types of companies: slow fashion companies, such as Patagonia, characterized by environmentally friendly business practices, and fast fashion companies, such as H&M, premised on a less environmentally sustainable business model (Fletcher 2010; Bick, Halsey & Ekenga 2018). Although Patagonia and H&M are founded on different business models, their ECSR communication is similar. LÄS MER
10. H&M ett kritiserat men hållbart företag? : En kvalitativ innehållsanalys av H&Ms hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur kritik från media kan ha påverkat innehållet i H&Mshållbarhetsredovisningar utifrån ett legitimitetsperspektiv. Den studerade tidsperioden är detintervall som H&M har redovisat externa hållbarhetsrapporter mellan 2002 till 2020. LÄS MER