Sökning: "csr h m"

Visar resultat 21 - 25 av 97 uppsatser innehållade orden csr h m.

  1. 21. Hur H&M, monki och Arket kommunicerar hållbarhet i sina reklamkampanjer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emelie Ersgården; Elin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; hållbar marknadsföring; varumärke; Monki; Arket; H M; hållbarhet; kommunikation;

    Sammanfattning : This study examines how H&M, Arket, and Monki communicates sustainability in their campaigns on IGTV, and how they work with sustainable marketing to highlight their ethical capital. To investigate this, a thematic semiotic analysis has been applied. LÄS MER

  2. 22. Vad ska dagens konsument tro på? : En kvalitativ undersökning om hur H&M kommunicerar ut sitt CSR-arbete i jämförelse med vad svensk nyhetspress rapporterar.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomasine Oredsson; Narie Turesson; [2021]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR communication; Agenda Setting; Fast fashion; H M;

    Sammanfattning : The study aims to investigate whether there is a discrepancy between how Swedish fast fashion- companies communicate their CSR (Corporate Social Responsibility) work and how their CSR work is reported in the Swedish news. If differences do occur, we will analyze and discuss what this discrepancy may be due to. LÄS MER

  3. 23. Impact of Environment-related CSR Activities on Consumer Perception and Purchasing Behaviour in the Global Fashion Industry: A Case Study of “Traditional” and “Sustainability-Driven” Firms - H&M and Tentree

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Asif; Moen Asif; [2020]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Consumer Perception; Consumer Purchasing Behaviour; Fast Fashion; Sustainable or Slow Fashion; Sustainability; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the difference in consumer perception of and purchasing behaviour towards two different categories of companies (“traditional” fast fashion brands and “sustainability-driven” sustainable/slow fashion brands) and their environment-related CSR activities in the global fashion industry. The primary objectives of this paper are to determine if “sustainability-driven” fashion companies are perceived as more genuine and trustworthy with regards to their environment-related CSR activities, and how this impacts consumer purchase behaviour. LÄS MER

  4. 24. From Old-Fashioned to Trend-Setters : How H&M's CSR Work has Developed over Time

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Saga Bowallius; Rebecca Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Sustainability; Sustainability Reporting; Stakeholder Theory; H M; Fast Fashion;

    Sammanfattning : Background: Corporate Social Responsibility has been studied since the 1970s, but was originally controversial and met opposition from e.g. Milton Friedman who viewed a company’s responsibility as being strictly economic. LÄS MER

  5. 25. Hållbar konsumtion, en självmotsägelse? Hur modeföretag använder CSR-kommunikation som ett verktyg för att legitimera konsumtion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dorontina Azemi; Evarina Evald; [2020]
    Nyckelord :Diskursanalys; CSR-kommunikation; Hållbar konsumtion; Legitimitet; Grön marknadsföring; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur modeföretag använder CSR-kommunikationen och språket i deras hållbarhetsrapporter för att legitimera konsumtion. Studien är baserad på en kvalitativ metod utifrån ett kritiskt diskursanalytiskt perspektiv. LÄS MER