Sökning: "csr h m"
Visar resultat 11 - 15 av 97 uppsatser innehållade orden csr h m.
11. Den hållbara resan genom socialt ansvar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : The primary aim of the following study is to examine how a brand can achieve social sustainability by integrating ethical Corporate Social Responsibility (CSR) into their communication of reports. This thesis will study the two active fashion brands GANNI and H&M Group with material that consist of two qualitative content analyses of “GANNI Responsibility Report 2021” and “H&M Group Annual and Sustainability Report 2021”. LÄS MER
12. Konsten att legitimisera ohållbar klädkonsumtion : En kritisk diskursanalys av H&M och NA-KD's CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The fashion industry's enormous environmental impact has received a lot of attention, but despite this it continues to grow, partly due to the emergence of the fast fashion segment. This fashion segment mass produces cheap, poor quality, disposable clothing at a high speed with major environmental and social impact. LÄS MER
13. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER
14. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER
15. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER