Sökning: "csr h m"

Visar resultat 16 - 20 av 97 uppsatser innehållade orden csr h m.

  1. 16. H&M - En Hållbar Historia?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Engström; Fredrik Gunnarsson; Martin Broliden; Alexander Jansson; [2021]
    Nyckelord :CSR; Porters Värdekedja; Kostnadsstrategi; Delat Värde; H M; Business and Economics;

    Sammanfattning : For this paper we used Porter's Value Chain to examine H&M throughout a historical perspective. H&M have for many years strived to keep low prices for their customers, which is according to a Cost Leadership strategy. LÄS MER

  2. 17. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nathalie Werley; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR work; sustainability; the fashion industry; purchasing decisions; brand.;

    Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER

  3. 18. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER

  4. 19. Hur kommunicerar H&M Group hållbarhet i en ohållbar bransch? : En multimodal kritisk diskursanalys av klädföretagen inom H&M Groups CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Öberg; Frida Ström; [2021]
    Nyckelord :MCDA; CSR; hållbarhetskommunikation; trovärdighet; tillit; H M Group;

    Sammanfattning : The study “How does H&M Group communicate sustainability in a non-sustainable industry?” examines how the fashion companies H&M, Arket, COS, & Other Stories and Monki, who are part of the H&M Group, communicates Corporate Social Responsibility (CSR) at their websites and how trustworthy their communication is. CSR is about how companies take a greater social responsibility than what the law requires to contribute to a better world. LÄS MER

  5. 20. H&M:s ansvar inom textilindustrin ur ett socialt perspektiv - En riktad kvalitativ innehållsanalys av H&M:s hållbarhetsrapporter publicerade år 2009 respektive år 2019 utifrån CSR-teorin

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Melina Hägerö; [2021]
    Nyckelord :H M; CSR; CSR-teorins sociala perspektiv; H M:s hållbarhetsrapporter; arbetsvillkor; textilindustrin.; Social Sciences; Business and Economics; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka det multinationella företaget H&M:s två hållbarhetsrapporter publicerade år 2009 och år 2019. Detta för att se om någon förändring i deras arbete har skett för att uppnå godkända arbetsvillkor för sina textilarbetare. LÄS MER