Sökning: "Consumer Purchasing Behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden Consumer Purchasing Behaviour.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Waste or Want: Does processing have an effect on the desirability of upcycled food products? : a Swedish consumer acceptance study

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Joséphine Lefrancq Fröjd; [2024]
    Nyckelord :Upcycled foods; food processing; consumer acceptance; contingent valuation method; consumer behavior;

    Sammanfattning : Food waste presents a significant obstacle to the food system’s transition to sustainability. With an ability to mitigate industrial food waste and its effects, the concept of upcycled food aims to safely adapt elements from the waste streams for human consumption by transforming them into ingredients to be used in novel ‘upcycled’ food products. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER

  4. 4. "Consumer purchasing behaviour and packaging"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Huda Shamout; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Consumer Perceptions of Circular Practices in the Textile Sector and the Relation to Consumption Behaviour : Practical Implications for Stakeholders in the Textile Industry

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Lewe; [2023]
    Nyckelord :Textile industry; circular economy; circular practices; consumption behaviour; value and risk perceptions;

    Sammanfattning : The textile industry has a substantial negative impact on the environment. In order to decrease the environmental impact, the industry needs to transition to a more sustainable and circular system. LÄS MER