Sökning: "Consumer Purchasing Behaviour"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Consumer Purchasing Behaviour.

  1. 1. Ridsportens konsumenters köpprocess av hästtäcken och ridbyxor : en studie om hållbarhet inom ridsporten

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Emma Karlsson; Elin Wilck; Nathalie Börjesson; [2020]
    Nyckelord :Equestrian; Textiles; Sustainability; Purchasing Process; Consumer Behaviour; Ridsport; Textilier; Hållbarhet; Köpprocessen; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Ridsporten är en av de största sporterna i Sverige och domineras av en modeintresserad målgrupp, då majoriteten av utövarna är kvinnor. Två centrala produkter inom ridsporten är ridbyxor och hästtäcken, och är en stor del av konsumenternas inköp. LÄS MER

  2. 2. The impact of a pandemic on brand preference in purchasing decisions of food and hygiene products: a COVID-19 perspective

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Armin Sohani; Tarek Fahmy; [2020]
    Nyckelord :Brand preference; consumer behaviour; buying behaviour; COVID-19 pandemic; Sweden; branding; price; quality; risk; loyalty; food; hygiene products;

    Sammanfattning : The uncontrolled spread of COVID-19 pandemic has surpassed all the expectations. Nations closed their boarders; the economy is going into recession and the whole world is suffering from the emerged pandemic. LÄS MER

  3. 3. Impulse-buying Behaviour of Groceries Online : An exploratory research of Generation Y regarding their perception of impulse purchases of groceries online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Lönnberg; Anna Milton; [2020]
    Nyckelord :Impulse; consumer behaviour; e-commerce; generation y; groceries; online;

    Sammanfattning : Over the past years there has been a significant increase in the use of e-commerce and to which extent it is used. This has enabled a bigger market for consumption than ever before, and physical stores has now gained competition from the online based stores. LÄS MER

  4. 4. Hur man genom design kan skapa ett hållbart beteende hos läkemdelskonsumenter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emma Hellkvist; [2020]
    Nyckelord :design for sustainable behaviour; pharmaceutical consumtion; sustainable behaviour; discarded pharmaceuticals; design för hållbart beteende; läkemedelskonsumtion; hållbart beteende; läkemedelskassation;

    Sammanfattning : A large amount of pharmaceuticals are discarded by the public every year and a lot are flushed down the drain or disposed of in household garbage. This leads to negative effects on the environment, animals and humans. The negative effects on the environment are also the result of the pharmaceutical substances that are flushed out in manufacturing. LÄS MER

  5. 5. To sell or not to sell : An exploratory study about the motivational drivers and barriers of reselling personal luxury goods

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anu Soiniitty; Lisa Sittig; [2020]
    Nyckelord :Consumer resale behaviour; consumer resale motivations; personal luxury goods; second-hand markets; exploratory research;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to explore the consumer resale behaviour of Millennial consumers in the context of personal luxury goods in order to identify the motivational drivers and barriers of reselling. Prior discussions about resale behaviour have focused on disposition behaviour, the relation of resale behaviour and purchasing, as well as meanings associated with reselling personal luxury goods. LÄS MER