Sökning: "d borås"
Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden d borås.
21. Package+Body
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : To explore the potential of packaging design structures in menswear. While packaging design and fashion design are two distinctively different fields,their methodologies are distinctively similar. LÄS MER
22. GET YOUR FISTS IN THE SOIL AND PRAISE THY LORD : examines sustainable functions for another workwear
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : This work examines sustainable functions for another workwear. It argues fora culture shift within many fields: private, politically, global, local as well as infashion. The background is earth and human beings current situation whichneeds to be changed in order to create a sustainable living. LÄS MER
23. Redovisning och värdering av förvaltningsfastigheter : Analys av fastighetsförvaltningsbolag listade på NASDAQ OMX Stockholm
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En förvaltningsfastighet har i syfte att generera hyresinkomster eller en värdestegring. År 2005 implementerades standarden IAS 40 som behandlar förvaltningsfastigheter, vilket bidrog till möjligheten att värdera förvaltningsfastigheterna till verkligt värde i koncernredo-visningen. LÄS MER
24. Distributed Agile Development; Suitability, Challenges and Practices
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Uncertainty in software development and business environment and the need to increase thespeed of development have driven organizations to search for methods that are responsive toboth change and speed. Providing iterative development, agile development involvescustomers and users through different phases of development, and delivers frequent releasesof software to customer while receives the corresponding feedback. LÄS MER
25. Varumärkesvärdering : Hur värderas varumärken?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Investeringar i varumärken är vitalt för värdeskapande och skapar stabilitet och identitet i företag. I många situationer är den ekonomiska effekten uppbenbar. Immateriella tillgångar är behäftade med problem rörande identifiering, värdering och presentation av internt upparbetade varumärken i balansräkningen. LÄS MER