Sökning: "d borås"
Visar resultat 6 - 10 av 60 uppsatser innehållade orden d borås.
6. Sjuksköterskors användning av smärtskattningsinstrument hos patienter med demenssjukdom : En integrativ litteraturöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Hos patienter med demenssjukdomar, som successivt börjat förlora sin kognitiva förmåga att uttrycka sig, manifesteras flertalet problem i vardagen. Det påverkar patienten negativt med exempelvis onödiga smärtor, oro eller agitation. LÄS MER
7. Hot mot handläggare på Försäkringskassan : En kvalitativ studie om Försäkringskassan i Borås och Värnamo
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Syftet med denna studie är att förstå hur handläggarna på Försäkringskassan upplever sin arbetssituation. Undersöka varför hot riktade mot handläggarna på Försäkringskassan förekommer. Förstå vilka konsekvenser hot riktade mot handläggare på Försäkringskassan har på myndighetens verksamhet. LÄS MER
8. Effektivitet- och kvalitetsökning vid tillämpning av BIM
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : BIM (Building Information Model) utvecklas ständigt inom byggindustrin och är något som innebär stora förändringar inom branschen. Trots detta använder vissa företag fortfarande sig av den traditionella metoden, 2D-ritningar. Med hjälp av ett BIM-verktyg, som exempelvis Revit, kan 3D-modeller skapas och användbar information tas fram. LÄS MER
9. Value co-creation and Industry 4.0 : A comparative cross-case study of luxury vs. fast-fashion brands
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Consumers have changed their behaviour from passive roles to active ones, demanding their beloved brands to be integrated into long-lasting customer-brand relationships. With this ideology, which is the basis for the S-D logic, there is an on-going scientific debate on the value co-creation phenomenon and its effects on sustaining long-term brand-customer relationships in the context of the fashion industry. LÄS MER
10. Värdeskapande för millennialkonsumenten : En fallstudie på mobilanvändning i IKEA:s köksavdelning
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduktion – Millennials, är den första generation som har växt med teknologi nära tillhands. För dem har mobilen fått bli en integrerad del av deras liv, vilket har påverkat hur dem som konsumenter interagerar med en butik och dess miljö. LÄS MER