Sökning: "Servicelogik"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Servicelogik.
1. Självbetjäningsteknologier och service
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att fördjupa förståelsen av konsumenters uppfattningar av värde i servicemöten som inkluderar självbetjäningsteknologier i jämförelse med personlig service. Genom att tillämpa kvalitativa forskningsmetoder utforskar studien hur konsumenter bedömer och beskriver olika aspekter av dessa servicemöten samt deras påverkan på individen. LÄS MER
2. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER
3. Kundlojalitet viktigare än någonsin? : En kvantitativ studie om hur sociala medier och servicelogik påverkar kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den digitala eran kan konsumenter ställa högre krav på service och kvalité från företag, då konkurrenter även finns online. De lojala kunderna blir allt viktigare, speciellt 2020 då denna studie utförs, eftersom coronapandemin försätter många företag i problematik. LÄS MER
4. Värdeskapande för millennialkonsumenten : En fallstudie på mobilanvändning i IKEA:s köksavdelning
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduktion – Millennials, är den första generation som har växt med teknologi nära tillhands. För dem har mobilen fått bli en integrerad del av deras liv, vilket har påverkat hur dem som konsumenter interagerar med en butik och dess miljö. LÄS MER
5. Idrottsevenemangets påverkan och betydelse : En kvalitativ studie om gemensamt värdeskapande på idrottsevenemang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how value is created in the relationship between company and consumer. Create an understanding of how value creation occurs between sports associations and visitors through sensory marketing and service logic. LÄS MER