Sökning: "Servicelogik"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Servicelogik.
11. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER
12. Personlig och effektiv service
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: ”Personlig och effektiv service” – Hur hanterar kabinpersonalen relationen mellan effektivitet och personligt servicemöte? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Li Gustavsson & Caroline Svensson Handledare: Malin Espersson Nyckelord: Effektivitetslogiken, servicelogik, rutiner, servicemötet, sanningens ögonblick, handlingsfrihet, känslor, roll, kabinpersonal Problemformulering: Delar av serviceindustrin tycks utgå från två motstridiga inriktningar, nämligen effektivitets- och servicelogiken. Teorin pekar på att dessa logiker strävar mot två motsatta riktningar. LÄS MER
13. Internetbaserade abonnemangstjänster : Tillgänglighet, delaktighet och kontroll
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : This thesis researches the value creation process in Internet based subscription services in accordance with service dominant logic. The aim of the paper is to identify the characteristics of these services and to envisage the future of Internet based subscription services. LÄS MER
14. Framgångsfaktorer i e-handelssektorn
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The customer behavior is constantly changing along with the developement of new technical improvements. Together with knowledge and higher demands the physical store has received a viral competitor. Purpose: The purpose of this study is to examine the phenomenon e-commerce and how it has developed in recent years. LÄS MER
15. Co-creation : En studie om hur företag och kunder tillsammans kan skapa ett högre värdeerbjudande
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Från slutet på 90- talet och åren framåt har ett paradigmskifte skett inom det strategiska tänkandet, nämligen Informationsteknik. Detta innebar helt nya möjligheter för företagen att skapa värden för kunden. LÄS MER