Sökning: "Servicelogik"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade ordet Servicelogik.

  1. 11. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Österlund; Julia Lundström; [2016]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; e-handel; tjänster; e-tjänster;

    Sammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER

  2. 12. Personlig och effektiv service

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Li Gustavsson; Caroline Svensson; [2013]
    Nyckelord :Effektivitetslogiken; servicelogik; rutiner; servicemötet; sanningens ögonblick; handlingsfrihet; känslor; roll; kabinpersonal; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: ”Personlig och effektiv service” – Hur hanterar kabinpersonalen relationen mellan effektivitet och personligt servicemöte? Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2013 Författare: Li Gustavsson & Caroline Svensson Handledare: Malin Espersson Nyckelord: Effektivitetslogiken, servicelogik, rutiner, servicemötet, sanningens ögonblick, handlingsfrihet, känslor, roll, kabinpersonal Problemformulering: Delar av serviceindustrin tycks utgå från två motstridiga inriktningar, nämligen effektivitets- och servicelogiken. Teorin pekar på att dessa logiker strävar mot två motsatta riktningar. LÄS MER

  3. 13. Internetbaserade abonnemangstjänster : Tillgänglighet, delaktighet och kontroll

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Carl Mårtensson; Mikael Omberg; Gabriella Sandberg; [2012]
    Nyckelord :Subscription; Internet; Value; Value creation; Customer participation; Service logic; Abonnemang; Internet; Värde; Värdeskapande; Kundmedverkan; Servicelogik;

    Sammanfattning : This thesis researches the value creation process in Internet based subscription services in accordance with service dominant logic. The aim of the paper is to identify the characteristics of these services and to envisage the future of Internet based subscription services. LÄS MER

  4. 14. Framgångsfaktorer i e-handelssektorn

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Matilda Jansson; Emelie Madsen; [2012]
    Nyckelord :E-commerce; success factors; relationships; service; value; E-handel; framgångsfaktorer; kundrelationer; servicelogik; värdeskapande;

    Sammanfattning : The customer behavior is constantly changing along with the developement of new technical improvements. Together with knowledge and higher demands the physical store has received a viral competitor. Purpose: The purpose of this study is to examine the phenomenon e-commerce and how it has developed in recent years. LÄS MER

  5. 15. Co-creation : En studie om hur företag och kunder tillsammans kan skapa ett högre värdeerbjudande

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maxim Kejzelman; Erik Petersson; [2011]
    Nyckelord :Co-creation; interaktion; värdeskapande processer; samarbete; servicelogik; communities.;

    Sammanfattning : Från slutet på 90- talet och åren framåt har ett paradigmskifte skett inom det strategiska tänkandet, nämligen Informationsteknik. Detta innebar helt nya möjligheter för företagen att skapa värden för kunden. LÄS MER