Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Förpackningsdesign- en studie om den svenska mineralvattenmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varför i hela friden ska man köpa vatten när det finns gratis i kranen? Försäljningen av mineralvatten i Sverige har ökat kraftigt de senaste åren, vilket är en särskilt intressant företeelse eftersom vårt kranvatten är av mycket god kvalitet. Denna tankeställare ligger till grund för vårt problemområde. LÄS MER
2. Identitetsskapande vid uppköp - en studie av mellanchefer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka mellanchefernas upplevda situation vid en organisationsförändring i samband med ett uppköp. Detta kommer att undersökas utifrån ett identitetsperspektiv där fokus ligger på mellanchefernas identitetsskapande processer. Metoden är av kvalitativ natur och utgår ifrån en anonymiserad fallstudie. LÄS MER