Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förpackningsdesign- en studie om den svenska mineralvattenmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Sjöberg; Daniel Lohff; Marc Kachemir; [2006]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; mineralvatten; visuell kommunikation; design; förpackning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Varför i hela friden ska man köpa vatten när det finns gratis i kranen? Försäljningen av mineralvatten i Sverige har ökat kraftigt de senaste åren, vilket är en särskilt intressant företeelse eftersom vårt kranvatten är av mycket god kvalitet. Denna tankeställare ligger till grund för vårt problemområde. LÄS MER

  2. 2. Identitetsskapande vid uppköp - en studie av mellanchefer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Najafi; Daniel Lohff; Malin Herder; [2006]
    Nyckelord :Organisationsidentitet; social identitet; uppköp; organisationskultur; identitetsskapande; mellanchefer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka mellanchefernas upplevda situation vid en organisationsförändring i samband med ett uppköp. Detta kommer att undersökas utifrån ett identitetsperspektiv där fokus ligger på mellanchefernas identitetsskapande processer. Metoden är av kvalitativ natur och utgår ifrån en anonymiserad fallstudie. LÄS MER