Sökning: "deduktiv pedagogik"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden deduktiv pedagogik.
16. Delaktighet och samarbete - en studie om det kooperativa lärandet ur ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur det kooperativa lärandet i undervisningen har förändrat elevers delaktighet och samarbete i klassrummet ur ett lärarperspektiv. Undersökningen bygger på en kvalitativ metod och en deduktiv ansats, i detta fall intervjuundersökningar. LÄS MER
17. Professionellt kapital och digital kompetens
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna studie är en del i utvärderingen av ett förbättringsarbete på en f-6 skola inom området digital kompetens. Den teoretiska bakgrunden till studien är teorin om professionellt kapital av Andy Hargreaves och Michael Fullan. LÄS MER
18. Arbetsmiljölagens krav på ledare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka ledarskapsstilar som kommer till uttryck i arbetsmiljölagen. Studien går igenom olika ledarskapsstilars utveckling med ett fokus på den transformativa ledarstilen. En beskrivning av hur den moderna forskningen ser på ledarskapets påverkan på arbetsmiljön görs kortfattat. LÄS MER
19. Transformation från A till B : Vad sker i processen mellan förväntningar och insikt? En studie i musikalisk kreativ transformation
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : The purpose of the essay is to find an understanding of people's experiences of musical creation. How do we experience creative creation? What is happening in the process? Who decides what is music? Through observations and interviews I have analyzed the concepts that emerge when my informants talk about a creative process. LÄS MER
20. Den expansiva Utvecklingszonen : En kvalitativ studie om mångfaldsarbete.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This essay analyses eight different individuals perspectives on diversity in order to find knowledge about how a positive diversity work can be done. To achieve this purpose, the following question will be answered: What promotes diversity work according to informants with special expertise in the field? What tools are there that can promote and make use of diversity in different areas? The study is a qualitative study based on interviews where a deductive analysis approach, inspired from the Thematic analysis model created by Braun and Clarke was adopted. LÄS MER