Sökning: "designer brands"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden designer brands.

  1. 1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  2. 2. Dismantling the Creative Director : a media content analysis of creative directors Daniel Lee and Simon Porte Jacquemus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Isabella Österlund; Allis Stenwall; [2020]
    Nyckelord :Creative director; fashion; luxury fashion; zeitgeist; consumer; fashion system; fashion-ology; social media; symbolic value; Daniel Lee; Bottega Veneta; Simon Porte Jacquemus; Jacquemus; field; communication; creativity; craftsmanship.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s dissertation is written by Allis Stenvall and Isabella Österlund (2020), Division of Fashion Science, Lund University. The study titled “Dismantling the creative director” - A media content analysis of creative directors Daniel Lee and Simon Porte Jaquemus aims to analyze and understand the expectation and definitions of a creative director at a luxury fashion house and what influence the modern consumer has on fashion in the current zeitgeist. LÄS MER

  3. 3. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  4. 4. Influencer co-design strategies - Is the hype real? A quantitative investigation of the communication of influencer co-designs to consumers in fashion brands' social media marketing

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Tabea Simmes; Carlotta Koehler; [2019]
    Nyckelord :fashion; social media marketing; Instagram; influencer marketing; co-creation;

    Sammanfattning : In the social media age, many fashion brands are collaborating with influencers to design and market joint fashion collections. Even though the academic research fields of influencer marketing and co-creation are growing, little research has been conducted around the phenomenon of influencer co-design strategies and specifically, the impact of their communication to consumers by brands. LÄS MER

  5. 5. Let‘s talk about

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Lisa Merk; Viola Vallon; [2018]
    Nyckelord :manufacturing; design profession; mass production; future of designers; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : As design students who are about to graduate, we asked ourselves what it means to enter the professional life as a designer. We wanted to investigate how a young designer is able to make a living within the design profession. LÄS MER